“Zrozumieć social media” to książka, która przybliża powstanie, funkcjonowanie, przyszłość, zalety i wady mediów społecznościowych zarówno z perspektywy twórców jak i zwykłych użytkowników, a co najważniejsze robi to wszystko prostym językiem.
Dużą zaletą tytułu jest to, że zawartość merytoryczna została podzielona na rozdziały, z których każdy porusza inną sferę związaną z mediami społecznościowymi. W dużym stopniu ułatwia to zarówno przyswojenie wiedzy w usystematyzowany sposób jak i znalezienie konkretnych informacji po czasie, gdy np. będzie się chciało odwołać do danych rozważań czy badań.
To właśnie kolejny plus tej pozycji – duża ilość badań, eksperymentów i czystych danych, których źródła zostały podane i jeśli zainteresuje Cię dana kwestia np. ile godzin w mediach społecznościowych spędzamy każdego dnia to zawsze możesz sięgnąć do przypisów i poznać jeszcze więcej szczegółów. A już teraz wiem, że wielokrotnie będę wracała do wielu fragmentów z tej pozycji, szczególnie po to, aby uświadomić niektórym jakie „sztuczki” stosują twórcy mediów społecznościowych, aby zabrać nam czas, prywatność czy decyzyjność.
Warto wspomnieć, że książka napisana jest językiem zrozumiałym dla aktywnego użytkownika serwisów i portali internetowych, ale także dla osób, które nie do końca wiedzą jak funkcjonuje cały ten nowy, interaktywny świat. Bardzo mi się to podoba, gdyż stwarza możliwość polecenia tej książki także starszemu pokoleniu i wyjaśnieniu pewnych kwestii np. związanych z tym, że w Internecie można zarabiać, albo, że powinni uważać na fake newsy. Znajdziemy tu nawet porady dotyczące tego jak weryfikować informację, które czytamy w sieci.
Twórcy internetowi z pewnością będą zachwyceni poradami jak tworzyć skuteczniej, rozsądniej, ale także informacjami dotyczącymi najlepszych dni, a nawet godzin na publikowanie swoich postów. Być może po lekturze książki Artura Rogozińskiego zwiększycie swoje zasięgi i rozwiniecie skrzydła jako influencer? Swoją drogą, definicja takiej osoby także się tu znalazła, a nie jest to prosta sprawa.
Dlaczego ten tytuł trafia na listę tych najlepszych i najbardziej wzbogacających moją wiedzę w tym roku? Dlatego, że popularność social mediów z roku na rok wzrasta i dotyczy to każdej sfery życia: prywatnej, zawodowej, politycznej, gospodarczej i wielu innych, dlatego warto zgłębić ten temat i mieć szersze spojrzenie dotyczące tego ja duży wpływ na nasze zachowanie i myślenie mają zamieszczane tam treści. Ponadto część książki została napisana już w trakcie trwającej pandemii, a w związku z nią także zmieniło się zachowanie użytkowników mediów społecznościowych i wiele ciekawostek dotyczących np. wzrostu popularności niektórych aplikacji zostało tu zawartych.
Jeśli to czytasz to najprawdopodobniej masz konto na jednym, dwóch albo i kilkunastu portalach społecznościowych więc ta książka zdecydowanie jest dla Ciebie. Pomoże ona poruszać się w tym świecie świadomie, a nie być sterowanym przez duże firmy i błądzić jak dziecko we mgle.