Budowanie relacji opartych na zaufaniu jest niezbędne we współczesnym zarządzaniu przedsiębiorstwem. W książce tej zaprezentowano główne koncepcje, narzędzia i zastosowania kategorii zaufania w nowoczesnym zarządzaniu. Uwzględniono zachodzące obecnie zmiany związane przede wszystkim z przejściem od zarządzania kompetencjami twardymi do zarządzania kompetencjami miękkimi, powszechnym zastosowaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych i turbulentnym otoczeniem, w którym działają przedsiębiorstwa.
Szczegółowo omówiono między innymi:
* definicje, źródła i typologię zaufania,
* zagadnienia ekonomii zaufania,
* znaczenie zaufania w koncepcji kapitału ludzkiego,
* wytyczne do budowy zaufania w organizacji,
* rolę lidera w zarządzaniu zaufaniem,
* relacje między zarządzaniem zaufaniem a zarządzaniem wiedzą i zarządzaniem w kryzysie,
* kwestie odporności przedsiębiorstwa na korupcję i defraudację,
* strategie komunikacji przedsiębiorstwa z otoczeniem,
* problematykę zaufania w relacjach z partnerami biznesowymi,
* zasady zarządzania reputacją i lojalnością,
* strategię społecznej odpowiedzialności biznesu,
* zagadnienia zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa,
* zastosowanie metodologii zarządzanie zaufaniem [w tym zespoły wirtualne, e-commerce, przetargi on-line).
Wprowadzona przez autorów i sukcesywnie rozwijana koncepcja zaufania w zarządzaniu (zarządzania zaufaniem) ma charakter nowatorski na skalę światową.
Książka jest przeznaczona dla teoretyków i praktyków zarządzania: liderów i menedżerów oraz wykładowców i studentów nauk o organizacji i zarządzaniu.
Szczegółowo omówiono między innymi:
* definicje, źródła i typologię zaufania,
* zagadnienia ekonomii zaufania,
* znaczenie zaufania w koncepcji kapitału ludzkiego,
* wytyczne do budowy zaufania w organizacji,
* rolę lidera w zarządzaniu zaufaniem,
* relacje między zarządzaniem zaufaniem a zarządzaniem wiedzą i zarządzaniem w kryzysie,
* kwestie odporności przedsiębiorstwa na korupcję i defraudację,
* strategie komunikacji przedsiębiorstwa z otoczeniem,
* problematykę zaufania w relacjach z partnerami biznesowymi,
* zasady zarządzania reputacją i lojalnością,
* strategię społecznej odpowiedzialności biznesu,
* zagadnienia zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa,
* zastosowanie metodologii zarządzanie zaufaniem [w tym zespoły wirtualne, e-commerce, przetargi on-line).
Wprowadzona przez autorów i sukcesywnie rozwijana koncepcja zaufania w zarządzaniu (zarządzania zaufaniem) ma charakter nowatorski na skalę światową.
Książka jest przeznaczona dla teoretyków i praktyków zarządzania: liderów i menedżerów oraz wykładowców i studentów nauk o organizacji i zarządzaniu.