Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym

Maria Sławińska
Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Handel w Polsce jest najbardziej rozwijającym się w ostatnich latach sektorem gospodarki narodowej. W związku z jego przeobrażeniami strukturalnymi wzrasta zapotrzebowanie na wiedzę z dziedziny zarządzania przedsiębiorstwem handlowym w warunkach gospodarki rynkowej. W książce Autorka przedstawia w sposób uporządkowany podstawowe zagadnienia z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem handlowym. Zaczyna od przedstawienia przedsiębiorstwa handlowego jako podmiotu rynku, omawiając jego istotę i cechy, funkcje oraz warunki działania. Następnie przedstawia typologię przedsiębiorstw handlowych, istotę zarządzania i planowanie strategiczne w przedsiębiorstwie handlowym, organizację przedsiębiorstwa handlowego, problemy kształtowania oferty asortymentowej, znaczenie funkcji zakupu, gospodarki zapasami i sprzedaży w przedsiębiorstwie handlowym oraz zagadnienia zarządzania zasobami i finansami przedsiębiorstwa handlowego. Na koniec Autorka rozważa elementy systemu oceny działalności przedsiębiorstwa handlowego Spis treści Wprowadzenie Rozdział 1. Podstawy metodyczne ekonomiki przedsiębiorstwa handlowego i zarządzania nim 1.1. Przedsiębiorstwo handlowe i jego gospodarka jako przedmiot badań 1.2. Ekonomika przedsiębiorstwa handlowego jako ekonomika szczegółowa 1.3. Podejścia badawcze w ekonomice przedsiębiorstwa handlowego Rozdział 2. Charakterystyka przedsiębiorstwa handlowego 2.1. Istota i cechy przedsiębiorstwa handlowego 2.2. Funkcje przedsiębiorstwa handlowego 2.3. Warunki działania przedsiębiorstwa handlowego Rozdział 3. Typologia przedsiębiorstw handlowych 3.1. Kryteria klasyfikacji przedsiębiorstw handlowych 3.2. Typy jednostek handlowych Rozdział 4. Istota procesu zarządzania przedsiębiorstwem handlowym 4.1. Pojęcie i interpretacja zarządzania 4.2. Zarządzanie strategiczne i operacyjne przedsiębiorstwem handlowym 4.3. Problemy decyzyjne w przedsiębiorstwie handlowym 4.4. Formułowanie celów w zarządzaniu przedsiębiorstwem handlowym Rozdział 5. Polityka asortymentowa 5.1. Asortyment handlowy i jego klasyfikacja 5.2. Pojęcie i cele polityki asortymentowej 5.3. planowanie strategiczne asortymentu Rozdział 6. Zakup towarów 6.1. Pojęcie i istota zakupu w przedsiębiorstwie handlowym 6.2. Etapy procesu zakupu 6.3. Organizacja zakupu Rozdział 7. Zarządzanie zapasami w przedsiębiorstwie handlowym 7.1. Istota i rodzaje zapasów 7.2. Czynniki kształtujące poziom i strukturę zapasów 7.3. Rachunek ekonomiczny w gospodarce zapasami 7.4. Strategie zarządzania zapasami Rozdział 8. Sprzedaż towarów 8.1. Główne problemy decyzyjne w sferze sprzedaży 8.2. Kształtowanie cen i marż 8.3. Strategie sprzedaży Rozdział 9. Zarządzanie zasobami w przedsiębiorstwie handlowym 9.1. Czynniki wytwórcze i zasady ich łączenia 9.2. Zarządzanie personelem 9.3. Zarządzanie bazą materialno-techniczną Rozdział 10. Zarządzanie finansami w przedsiębiorstwie handlowym 10.1. Istota zarządzania finansami 10.2. Formy finansowania i struktura kapitału 10.3. Kredyt kupiecki jako źródło finansowania Rozdział 11. Analiza ekonomiczna działalności przedsiębiorstwa handlowego 11.1. Ocena kondycji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstwa 11.2. Analiza porównawcza sklepów jako instrument controllingu Zakończenie Bibliografia Spis rysunków Spis tablic
Data wydania: 2001
ISBN: 978-83-208-1374-6, 9788320813746
Wydawnictwo: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym nie ma jeszcze recenzji. Znasz ją? Może napiszesz kilka słów dla innych Kanapowiczów?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl