Kompendium wiedzy na temat systemów zarządzania jakością Poznaj filozofię i zasady zarządzania jakością Przygotuj firmę do wdrożenia norm ISO Zastosuj nowoczesne metody zarządzania jakością Wykorzystaj narzędzia informatyczne W ciągu ostatnich lat w gospodarce światowej dokonało się wiele zmian, a konkurencja na rynku wzrosła. W wyniku tego jakość produktów, usług i obsługi klienta stała się podstawowym czynnikiem decydującym o sukcesie przedsiębiorstwa. Nadal jednak wiele firm popełnia podstawowe błędy identyfikując przyczyny niskiej jakości i próbując ją poprawić. Takie błędy okazują się niezwykle kosztowne -- prowadzą do utraty pozycji rynkowej lub nawet upadku przedsiębiorstwa. Jedynym sposobem uniknięcia problemów jest stosowanie sprawdzonych systemów zarządzania jakością oraz wdrożenie praktycznych metod i narzędzi. "Zarządzanie jakością. Teoria i praktyka. Wydanie II" to podręcznik dla kadry menedżerskiej i studentów, przedstawiający podstawy wiedzy związanej z zarządzaniem jakością. Prezentuje zasady zarządzania przez jakość (TQM -- Total Quality Management) oraz efekty ekonomiczne zmian w organizacji powodowanych wprowadzeniem systemu zarządzania jakością. W książce opisano normy związane z zarządzaniem jakością, zasady ich wdrażania i wymagania stawiane przedsiębiorstwom starającym się o certyfikaty. Przedstawiono tu również praktyczne metody zarządzania jakością oraz narzędzia informatyczne wspomagające ten proces. Idea, filozofia i zasady TQM Koszty wprowadzania zarządzania jakością Normy zarządzania jakością ISO 9001 Przygotowanie firmy do audytu Zarządzanie środowiskiem i BHP Normy ISO 14001 oraz PN-N-18001 Narzędzia i metody zarządzania jakością Stosowanie narzędzi informatycznych wspomagających zarządzanie jakością W oparciu o wiadomości zawarte w tej książce można samodzielnie zaprojektować model zarządzania jakością w firmie.