Pojęcie nauki czytania i pisania ma charakter realizacyjny, co ma szczególne znaczenie dla pedagogiki. Pozwala na wykorzystanie najnowszych osiągnięć psychologii, kognitywistyki i pedagogiki do skonstruowania modelu nauki czytania, pisania i mówienia, przełamującego dotychczasową tradycję podejścia metodycznego.
Koncepcja autorów wpisuje się w aktualne trendy światowe, zwłaszcza w zakresie dydaktyki konstruktywistycznej (w sferze poznawczej) i humanistycznej (w sferze aksjologicznej). Nie tylko łączą podejście skoncentrowane na głosie lub sylabie stosowane przez innych autorów w początkowej fazie nauki czytania i pisania, ale wykraczają poza językowe myślenie o tej umiejętności, dając przykład głęboko holistycznej edukacji.
Koncepcja autorów wpisuje się w aktualne trendy światowe, zwłaszcza w zakresie dydaktyki konstruktywistycznej (w sferze poznawczej) i humanistycznej (w sferze aksjologicznej). Nie tylko łączą podejście skoncentrowane na głosie lub sylabie stosowane przez innych autorów w początkowej fazie nauki czytania i pisania, ale wykraczają poza językowe myślenie o tej umiejętności, dając przykład głęboko holistycznej edukacji.
Książka nominowana do nagrody Książka Roku 2020 Polskiej Sekcji IBBY w kategorii grafika.