Książka ta jest pierwszą zwartą publikacją na polskim rynku wydawniczym, która kompleksowo przedstawia tego rodzaju zagadnienia. W sposób szczegółowy ukazano w niej: - rodzaje, zasady budowy i metody kalkulacji wskaźników rynku kapitałowego, - analizę przyczynową podstawowych mnożników, - sposoby kalkulacji mierników rozwodnionych, - istotę i warianty mnożnikowej metody wyceny przedsiębiorstw, - ograniczenia i często popełniane błędy w procesie wyceny przedsiębiorstw metodą mnożnikową, - zasady tworzenia strategii inwestycyjnych przy wykorzystaniu wskaźników rynku kapitałowego, - wyniki dotychczasowych badań nad skutecznością strategii inwestycyjnych bazujących na miernikach rynku kapitałowego. Ma ona charakter praktycznego przewodnika, który został napisany przystępnym językiem i zarazem wzbogacony o szereg przykładów. Skierowana jest do szerokiego grona odbiorców, w tym: analityków finansowych, osób rozpoczynających przygodę z rynkiem finansowym oraz studentów kierunków ekonomicznych. Może pełnić rolę podręcznika podstawowego lub uzupełniającego do takich przedmiotów, jak: analiza finansowa, wycena przedsiębiorstw, finanse przedsiębiorstw.