„Wagon kolejowy, służąc jako hotel ruchomy, albo też jako magazyn do przewozu towarów, wymaga by wszystkie jego części były dokładnie do siebie dostosowane, by posiadały ściśle określone wymiary, a użyte do ich wyrobu materiały były odpowiedniego gatunku. Najmniejsze bowiem niedopatrzenie tych zasadniczych warunków może spowodować nieobliczalne następstwa, tak w stosunku do bezpieczeństwa podróżnych, jak i strat materialnych.
Dlatego więc nie tylko konstruktorzy nowych wagonów, ale jeszcze bardziej pracownicy Polskich Kolei Państwowych, mający pieczę nad konserwacją i naprawą uszkodzeń wagonów kolejowych, powinni być dobrze obeznani zarówno z budową poszczególnych ich części, jak i ze sposobami napraw, oraz warunkami codziennej ich pracy.
Wypowiadana u nas częstokroć opinia, że wagon kolejowy jest budową mało skomplikowaną i łatwą do wykonania, jest całkowicie błędna. Wagon kolejowy - ten domek na kołach - miewa częstokroć takie kaprysy i wymaga tak wielkiej dbałości o siebie, że można go porównać tylko z bardzo czułymi mechanizmami.”
Franciszek Przeździecki
Dlatego więc nie tylko konstruktorzy nowych wagonów, ale jeszcze bardziej pracownicy Polskich Kolei Państwowych, mający pieczę nad konserwacją i naprawą uszkodzeń wagonów kolejowych, powinni być dobrze obeznani zarówno z budową poszczególnych ich części, jak i ze sposobami napraw, oraz warunkami codziennej ich pracy.
Wypowiadana u nas częstokroć opinia, że wagon kolejowy jest budową mało skomplikowaną i łatwą do wykonania, jest całkowicie błędna. Wagon kolejowy - ten domek na kołach - miewa częstokroć takie kaprysy i wymaga tak wielkiej dbałości o siebie, że można go porównać tylko z bardzo czułymi mechanizmami.”
Franciszek Przeździecki