W książce opisano obsługę i naprawę zespołów samochodów Volkswagen Golf III, produkowanych od roku 1991, wyposażonych w: - silniki benzynowe 1,4 dm3 o mocy 44 kW, zasilane jednopunktowym układem wtryskowym Bosch Mono-Motronic (ABD) lub wielopunktowym układem wtryskowym Bosch Motronic MP 9.0 (AEX); - silniki benzynowe 1,6 dm3 o mocy 55 kW, zasilane jednopunktowym układem wtryskowym Bosch Mono-Motronic 1.3 (AEA) lub wielopunktowym układem wtryskowym Magneti Marelli 1AV (AEE); - silniki benzynowe 1,8 dm3 o mocy 55 kW (AAM) lub 66 kW (ABS), zasilane jednopunktowym układem wtryskowym Bosch Mono-Motronic; - silnik benzynowy 2,0 dm3 o mocy 85 kW (2E), zasilany wielopunktowym układem wtryskowym VW Digifant; - silniki wysokoprężne 1,9 D (wolnossące) o mocy 47 kW, zasilane pompą wtryskową Bosch VE, bez katalizatora (1Y) i z katalizatorem (AEY); - silnik wysokoprężny 1,9 TD (turbodoładowany) o mocy 55 kW (AAZ), zasilany pompą wtryskową Bosch VE; - silnik wysokoprężny 1,9 TDI (turbodoładowany) o mocy 66 kW (1Z), zasilany pompą wtryskową Bosch VE (z katalizatorem). Opisy napraw uzupełniono danymi technicznymi i regulacyjnymi, tablicą momentów dokręcania połączeń oraz schematami elektrycznymi.