Visual Thinking for Design

C. Ware
Visual Thinking for Design
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Increasingly, designers need to present information in ways that aid their audience's thinking process. Fortunately, results from the relatively new science of human visual perception provide valuable guidance. In "Visual Thinking for Design", Colin Ware takes what we now know about perception, cognition, and attention and transforms it into concrete advice that designers can directly apply. He demonstrates how designs can be considered as tools for cognition - extensions of the viewer's brain in much the same way that a hammer is an extension of the user's hand. Experienced professional designers and students alike will learn how to maximize the power of the information tools they design for the people who use them. This title presents visual thinking as a complex process that can be supported in every stage using specific design techniques. It provides practical, task-oriented information for designers and software developers charged with design responsibilities. It includes hundreds of examples, many in the form of integrated text and full-color diagrams. It is steeped in the principles of 'active vision', which views graphic designs as cognitive tools.
Data wydania: 2008
ISBN: 978-0-12-370896-0, 9780123708960
Język: angielski
Wydawnictwo: Morgan Kaufmann

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Czy ja dobrze widzę, że znasz książkę Visual Thinking for Design? Koniecznie daj znać, co o niej myślisz w recenzji!
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Visual Thinking for Design. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl