Coraz większa liczba badań sugeruje, że trening umiejętności jest obiecującą interwencją m.in. u młodzieży z tendencjami samobójczymi, a także u dorosłych z zaburzeniem osobowości z pogranicza, zaburzeniami odżywiania się, oporną na leczenie depresją, nadużywających substancji psychoaktywnych i borykających się z wieloma innymi chorobami.
Książka przybliża główne założenia terapii dialektyczno-behawioralnej, ze szczególnym uwzględnieniem treningu umiejętności, oraz podaje wyczerpujące i precyzyjne instrukcje dotyczące nauczania określonych umiejętności związanych z uważnością, skutecznością interpersonalną, regulacją emocji oraz tolerancją na problemy psychiczne i emocjonalne.
Terapeuci znajdą w niej wiele przykładów klinicznych, szczegółowe uwagi dydaktyczne oraz omówienie praktycznych aspektów treningu umiejętności, takich jak przygotowanie do treningu, organizacja sesji, rozpoczęcie treningu, cele terapeutyczne i procedury treningu czy zastosowanie innych strategii i procedur DBT do treningu umiejętności behawioralnych.
Podręcznik uzupełnia publikacja Terapia dialektyczno-behawioralna (DBT®). Trening umiejętności. Materiały i ćwiczenia dla pacjentów.