Jedną ze specjalności Wydawnictwa Naukowego „Impuls” są publikacje poświęcone edukacji pojętej jako proces, a także edukacji usytuowanej w szerokim kontekście kulturowym: najnowsze zdobycze współczesnej technologii i postępująca cyfryzacja to dwa czynniki stale determinujące kształt i treść naszych książek. Technologie informacyjne a zmiany współczesnej edukacji w redakcji Sergo Kuruliszwiliego doskonale wpisują się w powyższy schemat, łącząc w jednio analizę aktualnego stanu pedagogiki i pedagogów oraz wpływu mediów na sytuację w polskiej szkole, dalekiej od przysłowiowej sielanki… Gwałtowność zmian, podyktowana olbrzymim skokiem rozwojowym informatyki, wpływa dezorganizująco i dezinformująco na wszystkich uwikłanych, choćby pośrednio w proces edukacyjny, ze względu na niemożność dania równie szybkiej odpowiedzi, co rodzi frustrację i zniechęcenie, co przyznaje we Wstępie sam Autor. Publikacja ta ma na celu wyjść naprzeciw wskazanym problem, a to poprzez próbę zgromadzenia w jednym tomie znakomitej większości rozsianych pod różnymi adresami bibliograficznymi wątków.