Podręcznik akademicki opisujący zagadnienia budowy, sposoby funkcjonowania i zastosowań najczęściej spotykanych przewodowych (K-Line, CAN, LIN, MOST, FlexRay) i bezprzewodowych (IEEE 802.11, HiperLAN/2, DECT, Bluetooth, GSM, GPS, GPRS) samochodowych magistrali danych. W opisie architektury sieci teleinformatycznych pojazdu uwzględniono model OSI oraz kompatybilność elektromagnetyczną. Praktyczne zastosowanie samochodowych układów transmisji danych przedstawiono na przykładach stanowisk realizujących podstawowe procedury i badanie wybranych przewodowych oraz bezprzewodowych magistrali danych (m.in. komunikacja sterowników pojazdu z zewnętrznym komputerem PC oraz symulacja i identyfikacja typowych usterek).
Odbiorcy: studenci wyższych uczelni o kierunkach elektrotechnika i elektronika samochodowa, mechatronika samochodowa oraz pokrewnych, nauczyciele prowadzący zajęcia z elektrotechniki i elektroniki pojazdowej w szkołach średnich o profilu samochodowym, jak również projektanci oprogramowania do pojazdów samochodowych oraz specjaliści z zakresu tuningu pojazdów wyposażonych w elektroniczne układy sterujące oraz inżynierowie i technicy stacji obsługi samochodów.
Odbiorcy: studenci wyższych uczelni o kierunkach elektrotechnika i elektronika samochodowa, mechatronika samochodowa oraz pokrewnych, nauczyciele prowadzący zajęcia z elektrotechniki i elektroniki pojazdowej w szkołach średnich o profilu samochodowym, jak również projektanci oprogramowania do pojazdów samochodowych oraz specjaliści z zakresu tuningu pojazdów wyposażonych w elektroniczne układy sterujące oraz inżynierowie i technicy stacji obsługi samochodów.