Przedmiotem rozważań zawartych w podręczniku są metody implementacji (czyli zastosowania) systemów multimedialnych w zarządzaniu organizacją gospodarczą, jaką jest przedsiębiorstwo. Książka przybliża Czytelnikom zagadnienia aplikacji technologii multimedialnych przy rozwiązywaniu ekonomicznych problemów zarządzania przedsiębiorstwem. Głównym problemem jest poprawa efektywności funkcjonowania przedsiębiorstwa dzięki zastosowaniu omawianych metod. Współcześnie wiodąca rola w zarządzaniu przedsiębiorstwem przypada multimedialnym systemom informacyjnym. W związku z tym, obecną erę określa się jako erę informacyjną. Podstawowym warunkiem sukcesu przedsiębiorstwa są efektywne sieciowe systemy komunikacji multimedialnej np. wideokonferencje, przekazywanie obrazów, dźwięków i danych w czasie rzeczywistym. Internet tworzy coraz większe możliwości wykorzystania technologii komputerowych w nowych dziedzinach działalności przedsiębiorstwa, takich jak np. handel elektroniczny, biznes w sieci itp. Podręcznik umożliwia poznanie niektórych sposobów i narzędzi projektowania oraz tworzenia systemów multimedialnych. Są one stosowane przez przedsiębiorstwa do przetwarzania różnych postaci danych i informacji. Stanowi to istotne uzupełnienie innych form zarządzania zasobami informacji. Główną uwagę skupiono na następujących zagadnieniach: marketingowy potencjał multimediów, internetowe technologie komunikacji w przedsiębiorstwie, multimedialne systemy informatyczne zarządzania, ważniejsze zastosowania multimediów w zarządzaniu, implementacja metodyki ARIS, wdrażanie systemu zarządzania wiedzą, integracja multimediów ze sztuczną inteligencją. Konieczne jest zasadnicze wzbogacenie i unowocześnienie procesów edukacyjnych w dziedzinie systemów multimedialnych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Publikację przeznaczono dla studentów i absolwentów wydziałów zarządzania wyższych uczelni technicznych i ekonomicznych, menedżerów przedsiębiorstw, specjalistów do spraw marketingu oraz uczestników studiów podyplomowych i kursów doskonalących kwalifikacje w dziedzinie implementacji systemów multimedialnych.