Strategia zrównoważonego wzrostu dla Twojej firmy. Część II: Globalna ekspansja i nowe modele działalności

Chris Zook
Strategia zrównoważonego wzrostu dla Twojej firmy. Część II: Globalna ekspansja i nowe modele działalności
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

>> Możesz kupić komplet w niższej cenie!
Ekspansja nie jest kwestią wyboru -- to konieczność!

Jak stworzyć skuteczny model ekspansji?
Jak wykorzystać mocne strony firmy w nowych obszarach działalności?
Jak podejmować działania w wielu różnych obszarach jednocześnie, nie rozpraszając przy tym zasobów organizacji?

W jakim kierunku pójść, kiedy firma wyeksploatuje swoje szanse strategiczne w rdzennym obszarze działalności?
Oto pytanie, z jakim muszą się zmierzyć zarządzający korporacjami na całym świecie -- wzrost firmy w jednej branży nie może trwać w nieskończoność. Ekspansja to najważniejszy cel organizacji. Nawet jeżeli firma osiągnie doskonałość w rdzennym obszarze działalności, bez ekspansji utraci przewagę konkurencyjną.

Ostatnie dekady zmieniły reguły gry rynkowej. Już nie wystarczy proste powiększanie zdolności produkcyjnych. Trzeba szukać innowacyjnych rozwiązań i zaprzęgać do tego cały potencjał organizacji. Ale czy to znaczy, że firma musi zabiegać o wzrost za wszelką cenę i realizować wszystkie "gorące" pomysły? Zdecydowanie nie -- w tej książce szczegółowo to wyjaśnimy.

Tylko 25% strategicznych planów ekspansji kończy się sukcesem. Przyczyną porażek są nierealne cele strategiczne. Jednak istnieją firmy -- jak IBM, Li & Fung, STMicroelectronics, Dell, Vodafone czy Nike -- które rozwijają się kilkakrotnie szybciej od swoich konkurentów. W tej książce omówimy wiele takich przypadków i wyciągniemy z ich analizy użyteczne wnioski.

W tej książce nie promujemy brawury ani pokazowych wyczynów w zarządzaniu, ale konsekwentne planowanie i realizowanie strategii wzrostu przedsiębiorstwa wchodzącego w nowe obszary działalności. Przeczytaj tę książkę, a znajdziesz odpowiedzi na kluczowe pytania dotyczące ekspansji firmy:

Jak poszukiwać atrakcyjnych nowych obszarów, o które można poszerzyć działalność? Jak często udaje się osiągnąć w nich sukces?
Jak decydować, który nowy segment zaatakować?
Jakie są cechy i źródła najtrwalszych strategii wzrostu w nowych obszarach działalności?
Kiedy ekspansja ma największy sens, a kiedy jest ostatnią deską ratunku?
Jakie są najważniejsze czynniki organizacyjne pobudzające i hamujące wzrost w nowych obszarach?
Jak zmieniać strukturę organizacji i jej model działalności w procesie ekspansji


"Chris Zook uczy budować wartość firmy w oparciu o mocne strony i przewagę konkurencyjną organizacji w rdzennym obszarze jej działalności. Każdy zarządzający, menedżer i obserwator życia gospodarczego znajdzie tu całe mnóstwo użytecznych, z życia wziętych przykładów oraz przemyślanych spostrzeżeń".
James M. Kilts, prezes i dyrektor zarządzający, Gillette Company

"Ta książka to klasyka, która będzie chwalona i czytana przez liderów biznesu poważnie traktujących ekspansję. To jedna z najlepszych książek biznesowych ostatniej dekady".
Tom Meredith, dyrektor zarządzający, MFI Capital, były dyrektor zarządzający Dell Computer
Data wydania: 2005
ISBN: 978-83-7361-756-8, 9788373617568
Wydawnictwo: One Press, Helion
Stron: 184

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Książka Strategia zrównoważonego wzrostu dla Twojej firmy. Część II: Globalna ekspansja i nowe modele działalności nie ma jeszcze recenzji. Znasz ją? Może napiszesz kilka słów dla innych Kanapowiczów?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Strategia zrównoważonego wzrostu dla Twojej firmy. Część II: Globalna ekspansja i nowe modele działalności. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl