W Niezbędniku zawarte są wyczerpujące odpowiedzi m. in. na pytania: Jak założyć stowarzyszenie? Jak stowarzyszenie może wspierać Radę Rodziców i szkolną społeczność rodziców? Jak nawiązać współpracę z innymi stowarzyszeniami i podmiotami życia społecznego? Jak stać się partnerem szkoły? Jak pozyskiwać środki na działalność stowarzyszenia i szkolne projekty? Niniejsza publikacja pokazuje znaczenie współpracy szkoły z organizacjami pozarządowymi oraz metody nawiązania oraz prowadzenia współpracy, a także porządkuje informacje na temat organizacji pozarządowych. W książce pokazane zostały możliwości - wraz z dokładnym opisem procedur i dokumentów - zakładania stowarzyszeń rodziców, a także skuteczność działania poprzez stowarzyszenia. Prezentuje wszystkie informacje, niezbędne do aplikowania z sukcesem o fundusze unijne i krajowe na realizację własnych zamierzeń - działanie stowarzyszenia, rozwój szkoły, budowanie lokalnej sieci współpracy na rzecz dzieci.
Współpraca z organizacjami pozarządowymi poszerza ofertę edukacyjną szkoły - Rodzice także mogą mieć na to wpływ, wiedząc, jak taką współpracę nawiązywać i jak korzystać z możliwości, które ona daje.
Ukazując się w serii skierowanej zarówno do dyrektorów, jak i rodziców, wspiera i ułatwia inicjowanie współpracy przez oba podmioty życia szkolnego i - wspólne uczenie się partnerstwa.
(...) Sam pomysł wydawania książek o tej samej tematyce, ale z przeznaczeniem dla różnych odbiorców w szkole to strzał w dziesiątkę. Wiele się mówi o konieczności aktywizacji rodziców, o włączeniu ich w sprawy szkoły, o namówieniu do współpracy. Ale współdziałanie wymaga wiedzy i umiejętności.(...)
Irena Dzierzgowska
więcej w zakładce Recenzje:
Współpraca z organizacjami pozarządowymi poszerza ofertę edukacyjną szkoły - Rodzice także mogą mieć na to wpływ, wiedząc, jak taką współpracę nawiązywać i jak korzystać z możliwości, które ona daje.
Ukazując się w serii skierowanej zarówno do dyrektorów, jak i rodziców, wspiera i ułatwia inicjowanie współpracy przez oba podmioty życia szkolnego i - wspólne uczenie się partnerstwa.
(...) Sam pomysł wydawania książek o tej samej tematyce, ale z przeznaczeniem dla różnych odbiorców w szkole to strzał w dziesiątkę. Wiele się mówi o konieczności aktywizacji rodziców, o włączeniu ich w sprawy szkoły, o namówieniu do współpracy. Ale współdziałanie wymaga wiedzy i umiejętności.(...)
Irena Dzierzgowska
więcej w zakładce Recenzje: