Monografia stanowi pierwsze w Polsce tak kompleksowe opracowanie dotyczące społecznej odpowiedzialności instytucji finansowych z perspektywy banków, pośredników i doradców finansowych. Autorzy w książce skoncentrowali się na takich zagadnieniach, jak: • CSR instytucji finansowych w ujęciu globalnym. • Reklamacje usług finansowych jako narzędzie ochrony konsumentów. • Edukacja finansowa dzieci a społeczna odpowiedzialność instytucji finansowych. • Raportowanie społeczne w instytucjach finansowych. • Rola społecznej odpowiedzialności biznesu w ograniczaniu ryzyka wiktymizacji na rynku usług bankowych. • Społeczna odpowiedzialność biznesu instytucji finansowych, pośredników i doradców finansowych - konflikt interesów. • Plan Finansowy - efekt pracy Licencjonowanego Doradcy Finansowego. • Odpowiedzialna sprzedaż pośredników finansowych a etyka biznesu. Monografia jest adresowana do teoretyków - naukowców, studentów uczelni i wydziałów ekonomicznych, ale także praktyków - pracowników instytucji finansowych, w tym banków, pośredników i doradców finansowych, jako cenne źródło wiedzy o założeniach i praktycznej realizacji społecznej odpowiedzialności biznesu w tych instytucjach. „Książka jest pozycją interesującą, umiejętnie wprowadzającą w trudne interdyscyplinarne problemy, z jakimi stykają się zarówno teoretycy, którzy poszukują właściwej interpretacji wielu zjawisk ekonomicznych, jak i praktycy oraz klienci (...). Z pełnym przekonaniem można rekomendować tę interesującą monografię”. Z recenzji prof. dr. hab. Włodzimierza Szpringera