Masza, fotoreporterka, jedzie do Paryża na targi literatury dziecięcej. Jednak na miejscu wszystko idzie nie tak ? Masza nie może wytrzymać w ciasnym pokoiku taniego hotelu, nie dostrzega uroków miasta i z każdą chwilą czuje się coraz gorzej. Rozbita i chora, zapada w sen pełen koszmarów jak z okrutnej baśni. Gdy się obudzi, okaże się, że koszmar trwa...
W hipnotyzującej powieści Anny Starobiniec, bliskiej klimatem powieściom Kafki, Bułhakowa i Pielewina, rzeczywistość wydaje się natrętną halucynacją, a baśniowy folklor czymś przerażająco realnym. Nic tu nie jest takie, jak się wydaje: realność płynnie przechodzi w fantastyczny horror, horror zaś wkracza w realność, budząc z uśpienia najbardziej pierwotny, dziki, zniewalający strach.
Anna Starobiniec (ur. 1979)
Dziennikarka rosyjska, jedna z najbardziej obiecujących rosyjskich autorek fantastyki. Debiutowała zbiorem opowiadań Szczeliny (Prószyński i S-ka, 2007), z pogranicza fantastyki i metafizycznego thrillera. W jej twórczości wyraźne są wpływy powieści Stephena Kinga i filmów Davida Kronenberga, ale czerpie także z najlepszych tradycji literatury rosyjskiej.
W hipnotyzującej powieści Anny Starobiniec, bliskiej klimatem powieściom Kafki, Bułhakowa i Pielewina, rzeczywistość wydaje się natrętną halucynacją, a baśniowy folklor czymś przerażająco realnym. Nic tu nie jest takie, jak się wydaje: realność płynnie przechodzi w fantastyczny horror, horror zaś wkracza w realność, budząc z uśpienia najbardziej pierwotny, dziki, zniewalający strach.
Anna Starobiniec (ur. 1979)
Dziennikarka rosyjska, jedna z najbardziej obiecujących rosyjskich autorek fantastyki. Debiutowała zbiorem opowiadań Szczeliny (Prószyński i S-ka, 2007), z pogranicza fantastyki i metafizycznego thrillera. W jej twórczości wyraźne są wpływy powieści Stephena Kinga i filmów Davida Kronenberga, ale czerpie także z najlepszych tradycji literatury rosyjskiej.