We współczesnym świecie rośnie znaczenie kapitału ludzkiego w kreowaniu wartości firm i budowaniu długotrwałej przewagi konkurencyjnej, bez względu na dziedzinę i specyficzne warunki ich działania. Menedżerowie i eksperci poszukują więc sposobów podniesienia jakości kapitału ludzkiego, koncentrując swoje starania na kwalifikacjach pracowników i efektywności ich pracy. Ważnym czynnikiem, na podstawie którego kształtują się szczególnie dziś pożądane postawy, takie jak zaangażowanie, innowacyjność, chęć ustawicznego rozwoju, skłonność do dzielenia się wiedzą, aktywne uczestnictwo w procesie zmian, jest poziom satysfakcji zawodowej osiąganej przez pracownika. Istotna część zawartych w książce rozważań jest poświęcona okresowym badaniom i pomiarom poziomu satysfakcji zawodowej pracownika – kwestiom bardzo ważnym z punktu widzenia zarówno menedżera, jak i pracodawcy. Autorka przedstawia zweryfikowaną w praktyce, kompleksową metodę diagnozowania poziomu i czynników menedżerowie mają realny wpływ, dlatego w książce znalazły się także informacje na temat sposobów skutecznego kształtowania poziomu satysfakcji zawodowej. Książka jest przeznaczona dla studentów uczelni kierunków ekonomicznych, a także menedżerów i przedsiębiorców.