Książka jest udaną próbą odniesienia się do aktualnych problemów prawnych, z którymi na co dzień konfrontują się wszyscy zajmujący się bankowością. Nie ogranicza się ona do jednego zagadnienia, lecz jest autorskim wyborem problemów wartych szerszego omówienia i zaprezentowania odbiorcom. Czytelnicy mogą zatem poznać umotywowane poglądy Autora, między innymi na temat: • rozwiązań antylichwiarskich, • funkcjonowania rachunku powierniczego, • wpływu różnych ustrojów majątkowych małżeńskich na relacje z bankami, » praktycznego zastosowania pełnomocnictwa ustawowego z art. 29 k.r.o. dla małżonka, • licznych problemów z egzekucją z rachunku wspólnego, • kredytowania spółek z ograniczoną odpowiedzialnością, • ochrony danych osobowych w kontekście windykacji należności.
Niniejsza publikacja jest kontynuacją tematyczną wydanej w 2005 r. książki pt. Klient w banku czyli prawo bankowe z perspektywy odbiorcy usług banków, tego samego Autora. Te dwie książki wzajemnie się uzupełniają. Jedna prezentuje uporządkowany wykład z zakresu prawa bankowego widzianego z perspektywy klienta banku, a druga jest szczegółową analizą tego, co aktualnie może budzić kontrowersje, a wiąże się z aspektami prawnymi działalności banków.