W książce Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu w języku polskim jako obcym autorka poszukuje nowoczesnej metody nauczania rozumienia tekstu ze słuchu, co przy dzisiejszych dyskusjach na temat kształcenia językowego, zarówno języka ojczystego, jak i obcego oraz efektów nauczania jest niezmiernie ważne. Autorka kieruje swoją uwagę ku kompetencjom. Powstałe w ten sposób badania łączą dydaktykę języka polskiego jako obcego z językoznawstwem, a szczególnie lingwistyką tekstu, lingwistyką kognitywną i psycholingwistyką. Wyniki swoich badań przedstawia, korzystając ze statystyki i badań socjologicznych. Interdyscyplinarny paradygmat zyskuje tu nowy wymiar – glottodydaktyka łączy się ściśle z badaniami lingwistycznymi i socjologicznymi. [...] Rozwijanie sprawności rozumienia ze słuchu w języku polskim jako obcym to znakomita książka, napisana ze znawstwem problematyki, spełniająca wymagania nowoczesnej monografii. Praca ta stanowi najpełniejsze obecnie na rynku polskim opracowanie, zarówno teoretycznego, jak i praktycznego kształcenia kompetencji rozumienia ze słuchu. Może być niezwykle cenną pomocą nie tylko dla lektorów języka polskiego jako obcego, ale też dla polonistów, kulturoznawców i dydaktyków innych języków obcych. Z recenzji prof. dr hab. Urszuli Żydek-Bednarczuk