Wszechwładza dyrektorów finansowych nad szkoleniowcami i działami rozwoju pracowniczego dobiega końca. CI ostatni zyskują niezwykle skuteczną broń do wykazania generowanych przez nich zysków dla firm i swej przydatności w organizacji, także w dobie kryzysu. Do księgarń i rąk Czytelników trafia właśnie opublikowana nakładem wydawnictwa SWPS Academica książka Jacka Phillipsa pt. „ROI, czyli zwrot z inwestycji w szkolenia i rozwój kadr”.
Dr Jack J. Phillips jest światowej sławy ekspertem w dziedzinie pomiaru i ewaluacji. Jest uznawany za „ojca”, autora i prekursora metodologii ROI. Współpracuje z największymi firmami z listy 500 magazynu Fortune oraz z organizacjami szkoleniowymi na całym świecie. To autor i redaktor ponad 40 książek – w tym 12 na temat pomiaru i ewaluacji – oraz ponad 150 artykułów. Trafiająca do polskiego odbiorcy książka ma szanse stać się swego rodzaju „biblią” menedżerów szkoleń oraz działów doskonalenia i rozwoju pracowników w firmach. Obserwowane od pewnego czasu zwiększone zainteresowanie ROI ma bowiem kilka przyczyn. Najistotniejszą jest nacisk ze strony klientów i wyższej kadry zarządzającej, by mierzyć opłacalność inwestycji w szkolenia. Presja ze strony konkurencji oraz konieczność działania w warunkach drzemiącego kryzysu powodują zaś, że wszystkie wydatki – w tym koszty szkoleń i rozwoju – są uważnie analizowane. Ogólna tendencja w kierunku rozliczeń finansowych uwzględniających wszystkie grupy wsparcia pracowników sprawia, że niektóre działy zasobów ludzkich mierzą swój wkład w wyniki osiągane przez firmę. Te i inne czynniki sprawiły, że zastosowanie ROI osiąga dziś niespotykane wcześniej rozmiary.
Dr Jack J. Phillips jest światowej sławy ekspertem w dziedzinie pomiaru i ewaluacji. Jest uznawany za „ojca”, autora i prekursora metodologii ROI. Współpracuje z największymi firmami z listy 500 magazynu Fortune oraz z organizacjami szkoleniowymi na całym świecie. To autor i redaktor ponad 40 książek – w tym 12 na temat pomiaru i ewaluacji – oraz ponad 150 artykułów. Trafiająca do polskiego odbiorcy książka ma szanse stać się swego rodzaju „biblią” menedżerów szkoleń oraz działów doskonalenia i rozwoju pracowników w firmach. Obserwowane od pewnego czasu zwiększone zainteresowanie ROI ma bowiem kilka przyczyn. Najistotniejszą jest nacisk ze strony klientów i wyższej kadry zarządzającej, by mierzyć opłacalność inwestycji w szkolenia. Presja ze strony konkurencji oraz konieczność działania w warunkach drzemiącego kryzysu powodują zaś, że wszystkie wydatki – w tym koszty szkoleń i rozwoju – są uważnie analizowane. Ogólna tendencja w kierunku rozliczeń finansowych uwzględniających wszystkie grupy wsparcia pracowników sprawia, że niektóre działy zasobów ludzkich mierzą swój wkład w wyniki osiągane przez firmę. Te i inne czynniki sprawiły, że zastosowanie ROI osiąga dziś niespotykane wcześniej rozmiary.