Reengineering- koncepcja powstała na początku tego dziesięciolecia w umysłach amerykańskich naukowców miała być receptą na pokonanie Japonii i \"Wschodnich Tygrysów\" oraz wydobycie przedsiębiorstw z recesji. Generalnie propagowała radykalne przeprojektowanie biznesu, przejście od struktur funkcjonalnych do procesowych z zastosowaniem nowoczesnych technologii, zbudowanie na starych fundamentach zupełnie nowego przedsiębiorstwa dostosowanego do aktualnych potrzeb klienta i wymagań rynku. Metoda ta jednak nie okazała się panaceum, ale tam gdzie była możliwa do zastosowania i dobrze zrozumiano jej istotę- przyniosła zaskakujące rezultaty niejednokrotnie kilkukrotnego wzrostu. Podmiotowe traktowanie pracowników, uzyskanie przyzwolenia społecznego na dokonanie zmian, szerokie uczestnictwo całej załogi w ich realizacji- to główne warunki powodzenia.Czytelnik tej książki znajdzie dużo wskazówek i procedur, które okażą się pomocne przy dokonywaniu radykalnej poprawy funkcjonowania wielu organizacji. Zachęci również menedżerów do odważnego wejścia na drogę restrukturyzacji i pozwoli na lepsze wykorzystanie istniejącej już w wielu firmach nowoczesnej techniki informatycznej.