Niniejszy zbiór tekstów, pod redakcją prof. Idy Kurcz, ma na celu pokazanie głównych trendów w literaturze psychologicznej, dotyczących problematyki dwujęzyczności. Ukazuje związek dwujęzyczności z innymi kompetencjami człowieka, przedstawia jej wpływ na rozwój poznawczy, odpowiada na pytanie, w jaki sposób umysł dwujęzyczny przetwarza informacje i na czym polega transfer międzyjęzykowy, oraz prezentuje wybrane badania psychologiczne nad dwujęzycznością. Studenci psychologii, lingwistyki stosowanej, socjologii, logopedii, pedagogiki, a także nauczyciele języków obcych znajdą w tym tomie cenne źródło wiedzy o procesach psychologicznych i psycholingwistycznych towarzyszących uczeniu się języka obcego. Wydanie zbioru tekstów źródłowych dotyczących zjawiska dwujęzyczności postrzeganego z punktu widzenia psychologii jest w Polsce bardzo potrzebne. Książka ?Psychologiczne aspekty dwujęzyczności? pod redakcją prof. Idy Kurcz jak najbardziej odpowiada potrzebom i zainteresowaniom środowisk metodyków nauczania języków obcych, nauczycieli tych języków, a także psychologów i socjologów. Z recenzji prof. Anny Niżegorodcew Tytuł tomu jest wielce aktualny. W związku z tym, że zainteresowanie dwujęzycznością stale narasta, a nasze wejście do Unii Europejskiej proces ten nasila, nietrudno przewidzieć, że książka będzie cieszyła się wielką popularnością. Z recenzji prof. Barbary Bokus