Wprowadzenie, czyli po co czytać ten poradnik?
Rozdział 1. BUDOWANIE ŚWIADOMOŚCI JAKOŚCI. ROZMOWY Z PRACOWNIKAMI I KIEROWNICTWEM
1.1. Umiejętność menedżerska – budowanie zrozumienia dla wagi jakości w firmie
1.2. W praktyce firm. Rozmowa z kierownictwem i pracownikami – metoda KMO
Zasada pierwsza – Korzyści
Zasada druga – Metody
Zasada trzecia – Oczekiwania
1.3. Podsumowanie
Rozdział 2. PRZEKONYWANIE PRACOWNIKÓW I AUDITORÓW DO FIRMOWYCH STANDARDÓW JAKOŚCI. WYWIERANIE WPŁYWU PRZEZ SKUTECZNĄ ARGUMENTACJĘ
2.1. Umiejętność menedżerska – wywieranie wpływu
2.2. W praktyce firm. Wykorzystanie praw perswazji w argumentowaniu
Prawo autorytetu
Prawo społecznego dowodu słuszności
Prawo limitu
Prawo zaangażowania i konsekwencji
Podpisanie się na kartce imieniem i nazwiskiem wzmaga poczucie zaangażowania
Prawo kontrastu
Prawo sympatii
2.3. Podsumowanie
Rozdział 3. PRZYJMOWANIE PRZEZ PRACOWNIKÓW ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA WYKONYWANE ZADANIA. PRAKTYCZNE WYKORZYSTANIE ANALIZY TRANSAKCYJNEJ
3.1. Umiejętność menedżerska – skuteczne porozumiewanie się
3.2. W praktyce firm
Pracownik uciekający od odpowiedzialności – postawa Dziecka
Zbyt opiekuńczy lub zbyt wymagający przełożony – postawa Rodzica
Przywracanie prawidłowych relacji – postawa Dorosłego
3.2. Podsumowanie
Rozdział 4. DELEGOWANIE PRACOWNIKOM OBOWIĄZKÓW W SYSTEMACH JAKOŚCI I KONTROLA ICH WYKONANIA
4.1. Umiejętność menedżerska: delegowanie zadań
4.2. W praktyce firm. Przekazywanie zadania z uwzględnieniem kompetencji i motywacji pracownika
Mistrz bez skrzydeł
„Nowy” w firmie
„Nie wiem i nie chcę wiedzieć”
Perły i gwiazdy
4.3. Podsumowanie
Rozdział 5. ORGANIZOWANIE I PROWADZENIE ZEBRAŃ
5.1. Umiejętność menedżerska – prowadzenie zebrań
5.2. W praktyce firm
Planowanie zebrania w taki sposób, by wszyscy przyszli i byli przygotowani do rozmowy
Prowadzenie zebrania operacyjnego – spotkanie w sprawach bieżących
Prowadzenie zebrania informacyjnego – spotkania w trudnych sytuacjach, przekazywanie informacji o planowanych w firmie zmianach
Realizowanie ustaleń z zebrania
5.3. Podsumowanie
Rozdział 6. SZKOLENIE PRACOWNIKÓW
6.1. Umiejętność menedżerska – prowadzenie szkolenia i ocena efektywności szkolenia
6.2. W praktyce firm
Planowanie szkolenia
Prowadzenie szkolenia
Prosta ocena efektywności szkolenia. Metodyka i wzory dokumentacji
Zaawansowana ocena efektywności szkolenia. Metodyka i wzory dokumentacji
6.3. Podsumowanie
Rozdział 7. AUDITOWANIE SYSTEMÓW ZARZĄDZANIA
7.1. Umiejętność menedżerska – projektowanie i realizacja auditów wewnętrznych
7.2. W praktyce firm
Kompetencje i role auditora
Cztery powody, dla których realizujemy audity wewnętrzne
Audit wewnętrzny w doskonaleniu systemu zarządzania za pomocą cyklu PDCA i metody DMAIC
Komunikacja w procesie auditu
7.3. Podsumowanie
Dodatek A.
SAMOOCENA UMIEJĘTNOŚCI MENEDŻERSKICH I PLAN ROZWOJU OSOBISTEGO
TEST SAMOOCENY UMIEJĘTNOŚCI MENEDŻERSKICH
PLAN ROZWOJU OSOBISTEGO