Ten podręcznik napisałam przede wszystkim dla studentów przygotowujących się do zawodu nauczyciela wychowania fizycznego skupiając się głównie na procesie wyposażania uczniów w niezbędny zasób wiadomości. Mam nadzieje, ze po jego przestudiowaniu bardzo trudne do realizacji zadanie, jakim jest konieczność połączenia w zajęciach wychowania fizycznego wymagań dotyczących wychowania, optymalnej dawki ruchu, z porcja niezbędnych wiadomości, ale także z nauczaniem różnorodnych umiejętności ruchowych stanie się łatwiejsze. Nie było moim zamiarem poruszanie całości problematyki dotyczącej współcześnie rozumianej edukacji zdrowotnej, lecz tylko tych jej aspektów, które ściśle wiążą się z aktywnością fizyczna, jako elementem zdrowego stylu życia.
Jakie informacje można zdobyć studiując ten podręcznik? Na zajęciach z metodyki wychowania fizycznego ze studentami często używam pojęcia „myślenie metodyczne". Uważam bowiem, że żadne pomoce, książki, materiały metodyczne nie zastąpią umiejętności takiego wiośnie myślenia. Co ono oznacza? Oznacza, że pierwszym pytaniem, które powinien sobie postawić nauczyciel jest - PO CO?; czyli w jakim celu chcę podjąć jakieś działanie i czy ten cel jest ważny. Drugie pytanie - CO?, czyli jaki zakres, jakie treści należy realizować. Ostatnie pytanie - JAK?; czyli za pomocą jakich sposobów, metod, rozwiązań organizacyjnych i in. osiągnąć cel. To myślenie metodyczne odnosi się do wszelkich podejmowanych przez nauczyciela działań. Tak właśnie uporządkowane są w tym podręczniku informacje dotyczące problemu przekazywania wiadomości z kultury fizycznej w procesie wychowania fizycznego.
Jakie informacje można zdobyć studiując ten podręcznik? Na zajęciach z metodyki wychowania fizycznego ze studentami często używam pojęcia „myślenie metodyczne". Uważam bowiem, że żadne pomoce, książki, materiały metodyczne nie zastąpią umiejętności takiego wiośnie myślenia. Co ono oznacza? Oznacza, że pierwszym pytaniem, które powinien sobie postawić nauczyciel jest - PO CO?; czyli w jakim celu chcę podjąć jakieś działanie i czy ten cel jest ważny. Drugie pytanie - CO?, czyli jaki zakres, jakie treści należy realizować. Ostatnie pytanie - JAK?; czyli za pomocą jakich sposobów, metod, rozwiązań organizacyjnych i in. osiągnąć cel. To myślenie metodyczne odnosi się do wszelkich podejmowanych przez nauczyciela działań. Tak właśnie uporządkowane są w tym podręczniku informacje dotyczące problemu przekazywania wiadomości z kultury fizycznej w procesie wychowania fizycznego.