• Zmień podejście do programowania – zastosuj wzorce projektowe,
• Skorzystaj z metod modelowania obiektowego w języku UML,
• Poznaj różne typy wzorców projektowych,
• Wykorzystaj wzorce projektowe w swoich programach.
Wzorce projektowe to modele rozwiązań wielu zagadnień programistycznych, oparte na zasadach programowania obiektowego. Zastosowanie ich w projektach informatycznych zapewnia szybszą i bardziej efektywną pracę zarówno podczas projektowania i tworzenia oprogramowania, jak i na etapie jego wdrożenia. Sprawne korzystanie z wzorców projektowych wiąże się jednak z koniecznością poznania metod modelowania obiektowego, zrozumienia zasad obiektowości i umiejętności podzielenia projektowanego systemu na komponenty.
Książka Programowanie zorientowane obiektowo. Wzorce projektowe to przewodnik po wzorcach projektowych, przedstawiający je od strony najbardziej istotnej dla programisty – od strony praktycznej. Przykłady w języku Java, diagramy UML i wyczerpujące komentarze – wszystko to sprawia, że po przeczytaniu tej książki staniesz się ekspertem w dziedzinie wzorców projektowych i będziesz wykorzystywać je we wszystkich swoich projektach.
W książce znajdziesz:
• Zasady obiektowości,
• Modelowanie obiektowe w języku UML,
• Standardowe rozwiązania obiektowe,
• Wprowadzenie do wzorców projektowych,
• Zasady stosowania wzorców projektowych,
• Katalog wzorców projektowych,
• Projektowanie i programowanie z zastosowaniem wzorców projektowych.
Korzystając z wzorców projektowych, zwiększysz szybkość i efektywność swojej pracy nad aplikacjami.
Alan Shalloway pracuje w branży informatycznej od ponad 20 lat, często występuje na konferencjach, takich jak SD Expo, Java One, OOP czy też OOPSLA.
James R. Trott w trakcie swojej 20-letniej kariery programisty i projektanta wielokrotnie korzystał z technik analizy obiektowej i wzorców projektowych.