Książka porusza zagadnienia dotyczące aktualnych regulacji prawnych w ochronie zdrowia, zarówno w zakresie organizacji podmiotów opieki zdrowotnej, jak i praw pacjenta czy praw lekarza i jego zobowiązań wobec pacjenta.
Autorzy przybliżyli zagadnienia komunikacji w ochronie zdrowia, od komunikacji zewnętrznej - budowania rozpoznawalnej marki na rynku, rzetelnej, godnej zaufania i kompetentnej organizacji, po komunikacje z partnerami - negocjacje, prowadzenie rozmów biznesowych, których celem jest uzyskanie możliwie jak najlepszego rozwiązania dla definiowanych problemów. Przedstawili także bardzo rzadko omawianą problematykę komunikacji intrapersonalnej: budowania samoświadomości własnych kompetencji, dialogu wewnętrznego koniecznego w rozwoju własnym, także zawodowym, czyli budowania samoświadomości ścieżki kariery. Poruszone zostały również kwestie komunikacji w kontekście zachodzących zmian społeczno-gospodarczych.
Adresaci:
Publikacja przeznaczona jest zarówno dla lekarzy prowadzących samodzielnie podmioty lecznicze, jak i dla kadry zarządzającej. Może stanowić cenna pomoc dla studentów zdrowia publicznego oraz zarządzania, a także dla wszystkich innych osób zainteresowanych problematyka komunikacji w systemie ochrony zdrowia w ujęciu prawnym i psychologicznym oraz zarządzania podmiotami leczniczymi.
Autorzy przybliżyli zagadnienia komunikacji w ochronie zdrowia, od komunikacji zewnętrznej - budowania rozpoznawalnej marki na rynku, rzetelnej, godnej zaufania i kompetentnej organizacji, po komunikacje z partnerami - negocjacje, prowadzenie rozmów biznesowych, których celem jest uzyskanie możliwie jak najlepszego rozwiązania dla definiowanych problemów. Przedstawili także bardzo rzadko omawianą problematykę komunikacji intrapersonalnej: budowania samoświadomości własnych kompetencji, dialogu wewnętrznego koniecznego w rozwoju własnym, także zawodowym, czyli budowania samoświadomości ścieżki kariery. Poruszone zostały również kwestie komunikacji w kontekście zachodzących zmian społeczno-gospodarczych.
Adresaci:
Publikacja przeznaczona jest zarówno dla lekarzy prowadzących samodzielnie podmioty lecznicze, jak i dla kadry zarządzającej. Może stanowić cenna pomoc dla studentów zdrowia publicznego oraz zarządzania, a także dla wszystkich innych osób zainteresowanych problematyka komunikacji w systemie ochrony zdrowia w ujęciu prawnym i psychologicznym oraz zarządzania podmiotami leczniczymi.