Tom przypominający jednego z najciekawszych poetów współczesnych składa się z utworów drukowanych w latach dziewięćdziesiątych w tomikach niskonakładowych i liryków publikowanych tylko w prasie lub nie publikowanych.
Są to proste, obrazowe liryki, mówiące o miłości, przemijaniu, inspirowane krajobrazem ukochanych przez poetę Bieszczad. Wiersze krótkie, niekiedy pisane z pozycji „zenistycznych”, kiedy podmiot wycofuje się z pierwszego planu i „roztapia się” w pejzażu, staje się tylko medium, przez które przepływają obrazy.
Są to proste, obrazowe liryki, mówiące o miłości, przemijaniu, inspirowane krajobrazem ukochanych przez poetę Bieszczad. Wiersze krótkie, niekiedy pisane z pozycji „zenistycznych”, kiedy podmiot wycofuje się z pierwszego planu i „roztapia się” w pejzażu, staje się tylko medium, przez które przepływają obrazy.
Jerzy Harasymowicz (1933-1999) był jednym z najpopularniejszych poetów powojennych. Debiutował tomem Cuda w roku 1956. Należał do pokolenia 56. Za życia opublikował około 50 zbiorów i wyborów wierszy. W samym Wydawnictwie Literackim wydał książki poetyckie w wielotysięcznych nakładach, . Przyjęcie kopii (1958), Wieża melancholii (1958), Mit o świętym Jerzym (1960), Zielnik (1972), Barokowe czasy (1975), Wiersze miłosne (3 wydania - 1979,1982, 1986), Cała góra barwinków (1983), Wiersze sarmackie (1983), Wybór wierszy.T.1-2 (1986).