Celem powstania tej książki jest przedstawienie społecznych, edukacyjnych i emocjonalnych aspektów dysgrafii, czyli niezdolności do wyraźnego pisania. Specjaliści szacują, że duża grupa uczniów szkół podstawowych zmaga się z zaburzeniami przyswajania wiedzy, które wymagają interwencji. Spektrum takich zaburzeń jest bardzo szerokie, a jednym z nich jest dysgrafia. Na łamach niniejszej książki przyjrzymy się dzieciom dotkniętym tym problemem. Gdy po raz pierwszy zajęłam się tym tematem w 1985 roku, odkryłam, że jest on bardzo zaniedbany i nie istnieją praktycznie żadne publikacje dotyczące dysgrafii. Od tamtej pory nauka poczyniła duże postępy. Dziś wiele osób zajmuje się rozpoznawaniem podobnych zaburzeń i układaniem dla dotkniętych nimi dzieci specjalnych programów edukacyjnych. Dzięki Internetowi wyniki najnowszych badań stały się ogólnie dostępne. Jestem zbudowana postępem, jaki dokonał się w ostatnich dwudziestu latach, i mam nadzieję, że moja książka stanie się dla państwa źródłem wiedzy i motywacji umożliwiającym skuteczną pomoc osobom doświadczającym problemów z pisaniem.