Czy w propagandzie Trzeciej Rzeszy ukształtował się odrębny polski stereotyp? Czy ruch narodowosocjalistyczny w Niemczech wykreował w środkach masowego przekazu oryginalny, swoisty obraz Polski i Polaków? W poszukiwaniu odpowiedzi na te kluczowe pytania autor przeprowadził kwerendę w niemieckich i polskich archiwach i bibliotekach. Wykorzystał szeroki wybór źródeł drukowanych i audiowizualnych, uwzględnił literaturę piękną i wspomnieniową, a także polskie i obcojęzyczne opracowania historyczne. Jak dużą wagę przykładali narodowi socjaliści do problematyki polskiej, w jaki sposób odnosili się do stereotypu Polaka, tradycyjnie obecnego w niemieckiej świadomości, jak dalece ich postrzeganie wschodniego sąsiada różniło się od spojrzenia innych ugrupowań politycznych w Republice Weimarskiej, co zmieniło się pod tym względem w życiu publicznym hitlerowskiej Trzeciej Rzeszy - oto katalog problemów, których rozwiązanie stanowiło warunek realizacji założonych celów badawczych. Książka zawiera ponad 300 kolorowych ilustracji, często publikowanych po raz pierwszy.