Przekład: Magdalena Polaszewska-Nicke, tytuł oryginału: Developing Self-Regulated Learners: Beyond Achivement to Self-EfficacyJak nauczyć dzieci samodzielnego uczenia się? Jak pobudzić je do myślenia i poczucia odpowiedzialności za własne postępowanie? Jak sprawić, by zaczęły one wykorzystywać techniki samodoskonalenia?Na wszystkie te pytania szczegółowo odpowiadają autorzy książki, podkreślając fakt, iż podstawą samodzielnej nauki i przyszłego powodzenia w pracy zawodowej i codziennym życiu jest zdrowe poczucie własnej skuteczności.Barry J. Zimmerman jest psychologiem nauczania, od ponad 25 lat zajmuje się warunkami odnoszenia sukcesów w szkole. Prowadzi zajęcia z metod nauczania opartych na samodoskonaleniu na City University w Nowym Jorku.Sebastian Bonner uczy przyszłych nauczycieli na studiach licencjackich. Jest autorem badań przypadków osób z trudnościami w przyswajaniu wiedzy.Robert Kovach jest nauczycielem w szkole średniej, stworzył innowacyjne procedury oceniania efektywności uczniów i studentów.