W tej części "Pajdohistoryjek" Basia i Jaś odbywają podróż po Afryce. Znajdują się w nowym otoczeniu oraz doświadczają niecodziennych sytuacji. Spotykają ludzi z innych kręgów kulturowych i są świadkami lub uczestnikami zdarzeń znanych tylko z literatury lub filmu."Pajdohistoryjki z Basią i Jasiem" dostarczają dzieciom dużo śmiechu, a ponadto pozytywnie wpływają na ich rozwój: wzbudzają zainteresowanie otaczającym światem, kształtują koncentrację i uwagę, doskonalą umiejętności komunikacyjne.Polecamy przedszkolakom oraz uczniom w wieku wczesnoszkolnym.Zawartość zestawuZestaw zawiera 20 kart. Na każdej karcie znajduje się pajdohistoryjka opisana krótkim wierszykiem oraz zestaw pytań, a na odwrocie ilustracja. Afrykańskie przygody Basi i Jasia opowiedziane są nieco inaczej niż historie w poprzednich częściach serii Pajdohistoryjek. Wierszyki są nieco dłuższe (ośmiowersowe), ale wciąż na tyle krótkie, że dzieci bez większego wysiłku utrzymują uwagę i śledzą rozwój ciągu zdarzeń prowadzących do puenty. Wprowadziliśmy dialogi Basi z Jasiem lub wypowiedzi jednego z nich w postaci pytań lub stwierdzeń, dzięki czemu historyjki zyskały większą dynamikę, co sprzyja skupieniu uwagi słuchaczy, a tym samym ułatwia imodbiór przekazywanych treści. W tej części Basia i Jaś odbywają podróż po Afryce, znajdują się więc w nowym i nieznanym dla siebie otoczeniu. Doświadczają niecodziennych sytuacji, po raz pierwszy spotykają ludzi z innych kręgów kulturowych i są świadkami lub uczestnikami zdarzeń, znanych dotychczas tylko z literatury lub filmu. Nie wszystkie te sytuacje są dla nich w pełni zrozumiałe, często zaskakują, ale odwołują się do podstawowych emocji i wywołują spontaniczne reakcje. To, jak Basia i Jaś odnajdują się w nowych dla siebie okolicznościach, jest ilustracją ich zachowań społecznych, o których warto porozmawiać z dziećmi. Sugestie pytań dotyczących kontekstu społecznego również zamieściliśmy pod niektórymi wierszykami.Afrykańskie przygody Basi i Jasia staraliśmy się opisywać prostym językiem, ale z uwagi na egzotyczne środowisko, w jakim są umiejscowione, pojawiają się w wierszykach słowa, które mogą być dla dzieci niezrozumiałe i należy im wyjaśnić ich znaczenie. Dla ułatwienia, krótkie wyjaśnienia-podpowiedzi umieściliśmy w instrukcji bezpośrednio pod wybranymi pytaniami.