Książka Mateusza Torzeckiego Okładki płytowe. Rzecz o wizualnym uniwersum albumów muzycznych to pionierska rozprawa, porządkująca nieopisane dotąd przez badaczy rejony kultury popularnej, poświęcona funkcjom użytkowym i wartościom artystycznym okładki płytowej. Autor rekonstruuje historię obwolut płytowych, rozważa zjawisko repetycji jako fundamentalnej zasady obowiązującej w świecie twórców i odbiorców muzyki popularnej, interpretuje najważniejsze w jej dziejach projekty okładek płytowych, m.in. twórców takich jak: Andy Warhol (The Rolling Stones, John Lennon), Storm Thorgenson (Pink Floyd, Led Zeppelin), Roger Dean (Yes, Budgie), Vaughan Oliver (4AD), Peter Saville (Joy Divivsion, New Order), Reid Miles (Blue Note), Alex Steinweiss (Columbia). Tradycyjne okładki – jak udowadnia Mateusz Torzecki – wciąż odgrywają ważną rolę w recepcji muzyki, mimo ekspansji nowych sposobów dystrybucji i słuchania.