Obrót dobrami wirtualnymi w grach komputerowych. Studium cywilnoprawne

Kamil Szpyt
Obrót dobrami wirtualnymi w grach komputerowych. Studium cywilnoprawne
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Prezentowana publikacja to wybitna praca doktorska dotycząca tematyki obrotu dobrami wirtualnymi w grach komputerowych, która wygrała II Ogólnopolski Konkurs im. Profesora Zbigniewa Radwańskiego. Została także wyróżniona przez Wydział Prawa, Administracji i Stosunków Międzynarodowych Krakowskiej Akademii im. Frycza Modrzewskiego. Publikację podzielono na sześć rozdziałów: W rozdziale I zawarto zarówno zarys historii powstania i rozwoju gier komputerowych oraz samego zjawiska wirtualności, jak również stosunkowo rozległe rozważania dotyczące zastosowanych w publikacji pojęć. Rozdział II poświęcono zagadnieniu prawnej kwalifikacji dóbr wirtualnych na gruncie obowiązujących przepisów prawa. W rozdziale III dokonano analizy instrumentów obrotu dobrami wirtualnymi w grach komputerowych. Badania podjęte w niniejszym rozdziale zostały ukierunkowane przez wnioski płynącej z poprzedniego rozdziału, wskazującego na potrzebę znowelizowania przepisów prawnych w kierunku uregulowania sytuacji prawnej dóbr wirtualnych, jako odrębnego przedmiotu obrotu. W rozdziale IV zaprezentowano zagadnienie odpowiedzialności stron w obrocie dobrami wirtualnymi w grach komputerowych. Omówiono w nim kwestię odpowiedzialności kontraktowej i deliktowej stron umów zawieranych w ramach obrotu dobrami wirtualnymi z tytułu naruszenia zobowiązań. W rozdziale V przeanalizowano zagadnienie obrotu dobrami wirtualnymi w kontekście ustalania prawa właściwego oraz jurysdykcji sądowej dla potencjalnych przyszłych sporów sądowych. W rozdziale VI zaprezentowano wnioski płynące w przeprowadzonej w poprzednich częściach analizy, jak również postulaty de lege ferenda, które ? w założeniu ? powinny usprawnić i poniekąd ?sformalizować? obrót dobrami wirtualnymi w Polsce. W publikacji występują także liczne odwołania do systemów prawnych innych państw oraz rozstrzygnięć judykatury. Publikacja adresowana jest do wszystkich osób zainteresowanych prezentowaną tematyką.
ISBN: 978-83-8128-020-4, 9788381280204
Wydawnictwo: C.H.Beck

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Czy ja dobrze widzę, że znasz książkę Obrót dobrami wirtualnymi w grach komputerowych. Studium cywilnoprawne? Koniecznie daj znać, co o niej myślisz w recenzji!
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Obrót dobrami wirtualnymi w grach komputerowych. Studium cywilnoprawne. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl