Książka, którą oddajemy w ręce Czytelnika, stanowi owoc drugiej już z serii międzynarodowych komparatystycznych konferencji naukowych organizowanych przez Katedrę Komparatystyki literackiej Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego, w dniach 17-19 października 2007. Miała ona charakter interdyscyplinarny: wzięli w niej udział znawcy różnych literatur, sztuki i muzyki, filozofowie, teatrolodzy, krytycy.
Podjęty temat ?obecność autora w dziele? stał się okazją do pasjonujących rozważań na temat artystycznych realizacji mitu Narcyza w dziełach literatury, malarstwa, muzyki od starożytności po czasy współczesne, na temat związanych z mitem motywów zwierciadła, echa, odbicia w literaturze i sztuce, a także autotematyzmu, autobiografii, autoportretu, przekształcenia literatury w legendę osobistą. Nie mniej interesującą kwestią okazał się różnorodny i niejednokrotnie bardzo złożony charakter sposobów ujawniania się bądź ukrywania autora w dziele oraz związek tych zabiegów z kształtem artystycznym dzieła.
Książka Oblicza Narcyza: obecność autora w dziele przyciągnie z pewnością uwagę szerokiego kręgu czytelników zainteresowanych różnymi dziedzinami kultury i sztuki, a także relacją autora i jego dzieła.
Podjęty temat ?obecność autora w dziele? stał się okazją do pasjonujących rozważań na temat artystycznych realizacji mitu Narcyza w dziełach literatury, malarstwa, muzyki od starożytności po czasy współczesne, na temat związanych z mitem motywów zwierciadła, echa, odbicia w literaturze i sztuce, a także autotematyzmu, autobiografii, autoportretu, przekształcenia literatury w legendę osobistą. Nie mniej interesującą kwestią okazał się różnorodny i niejednokrotnie bardzo złożony charakter sposobów ujawniania się bądź ukrywania autora w dziele oraz związek tych zabiegów z kształtem artystycznym dzieła.
Książka Oblicza Narcyza: obecność autora w dziele przyciągnie z pewnością uwagę szerokiego kręgu czytelników zainteresowanych różnymi dziedzinami kultury i sztuki, a także relacją autora i jego dzieła.