Żadna organizacja nie przetrwa dziś bez projektów zakończonych sukcesem. Projekty są motorem innowacji i przemian. Sprawia-ją, że organizacje stają się lepsze, silniejsze i bardziej efektywne, lecz w dziedzinie strategii biznesowych zarządzania często ule-gają przeoczeniu. Fakt niepowodzenia większości projektów prowadzi do konkluzji, że tradycyjne zarządzanie projektami nie spełnia współczesnych oczekiwań biznesowych. Prezentując zaawansowane przykłady, jak tunel pod kanałem La Manche, lotnisko międzynarodowe w Denver, opera w Sydney i wiele innych, autorzy książki demonstrują problemy utrudniające osiągnięcie sukcesu. Co najważniejsze jednak, wprowadzają nowy model "podejścia romboidalnego". Model ten jest pierwszym w swoim rodzaju sposobem zarządzania projektami w celu odniesienia sukcesu biznesowego, a nie tylko zmieszczenia się w terminie i w budżecie. Cztery elementy bazowe w "podejściu romboidalnym" tworzą nowe ramy i wspólny język porozumiewania się w zakresie zarządzania projektami. Dysponując tymi narzędziami można zaprezentować swój przypadek w prosty, a jednocześnie ciekawy sposób, zadając właściwe pytania przed przystąpieniem do projektu lub programu. Po przeczytaniu i zastosowaniu strategii zawartych w tej książce, nauczymy się: - dopasowania właściwego stylu zarządzania do każdego projektu, - zrozumienia jego niepewności, złożoności i zmiennych, - dokładnego przekazywania nieprzewidzianego rozwoju sytuacji członkom zespołu, - identyfikacji łatwych do przeoczenia czynników napędzających rozwój projektu, - alokacji zasobów w sposób realistyczny i zgodny z celami strategicznymi. Książka przekazuje dawno oczekiwaną nową metodologię, która zrewolucjonizuje sposób myślenia o projektach. Stanowiąc ka-mień milowy, pokazuje, jak budować wzorce pozwalające na osiągnięcie zakończonych sukcesem i efektywnych kosztowo projektów o trwałych i dalekosiężnych wartościach.