Pierwsza część dodatku poświęcona jest profesji Łowcy Mutantów, druga Zabójcy Maszyn, natomiast trzecia przeznaczona jest dla obydwu tytułowych zawodów. W pierwszych dwóch znajdziemy zarówno rozwinięcia reguł tworzenia postaci – alternatywne Cechy z Pochodzenia i z Profesji, Choroby, jak i wiele rozdziałów teoretycznych oraz masę specjalistycznego sprzętu (wyrzutnie sieci, kajdany, obroże, piaszczarkę, pistolet na gwoździe, koc termiczny, trucizny i wspomagacze, sidła itd.). Tu również można zapoznać się ze zwyczajami opisywanych profesji, poznać największe sławy w tym fachu, dowiedzieć się o wartych odwiedzenia miejscach oraz wymarzonych trofeach.
Trzecia, równie obszerna księga zawiera samą teorię: porady dotyczące przygotowania się do akcji, zdobywania informacji, rozpoznania terenu, wypłaszania przeciwnika, zastawiania przynęt, pułapek, metod polowania i walki, zabezpieczania się na wypadek porażki, także prosperity Łowcy Mutantów i Zabójcy Maszyn – zdobywania zleceń, negocjowania zapłaty, w końcu również obszerny zestaw trików dla niezbyt uczciwych.