?[...] Do najważniejszych walorów monografii należą: konsekwentne traktowanie scholiologii jako nauki o szkole, opieranie jej na kulturze i narodowych tradycjach oraz istotnych dla jej rozwoju współczesnych, światowych trendach; akcentowanie wychowawczych walorów scholiologii; podmiotowe, partnerskie i demokratyczne traktowanie jej uczestników; nieuleganie modnym nurtom; edukacji i naukom o niej. Ponadto jest to praca, która odznacza się w znacznym stopniu takimi walorami, jak: aktualność i ważność w sensie społecznym, poznawczym, metodologicznym i utylitarnym podejmowanej w niej problematyki, innowacyjność, obiektywizm naukowy i wiarygodność, łatwość korzystania z przeprowadzonych analiz, przejrzysty charakter, rekomendacji oraz ukazanie środków, granic
i warunków efektywnego stosowania proponowanych rozwiązań.
Monografia ma wszelkie cechy dobrej książki. Autor zawarł w niej to, co odpowiada istotnym trendom światowej i rodzimej nauki o szkole i co prezentuje współczesny jej rozwój. Ukazał istotę, genezę podstawowych pojęć z scholiolizacji i ich funkcje w sposób zręczny i zgodny z tym ich rozumieniem, o które chodzi we współczesnych naukach o edukacji. W sposób trafny, a zarazem zwięzły określił poznanie naukowe w nauce o szkole na podstawie nauk o edukacji, humanistycznych i społecznych.
Z kart książki odczuwa się troskę Autora o autentyczny rozwój polskiej scholiologii oraz chęć przyjścia z pomocą nauczycielom w ich trudnym siewie.
Nauka o szkole... to godna uwagi monografia, jako książka konkretna, w pewnych partiach wcale niełatwa, nie jest ciężka i monotonna. Nie jest też ciasna, lecz urozmaicona i otwarta.
Nie można obejść się bez tej książki w kształceniu, dokształcaniu i doskonaleniu nauczycieli [...]".
prof. zw. dr hab. Kazimierz Denek
i warunków efektywnego stosowania proponowanych rozwiązań.
Monografia ma wszelkie cechy dobrej książki. Autor zawarł w niej to, co odpowiada istotnym trendom światowej i rodzimej nauki o szkole i co prezentuje współczesny jej rozwój. Ukazał istotę, genezę podstawowych pojęć z scholiolizacji i ich funkcje w sposób zręczny i zgodny z tym ich rozumieniem, o które chodzi we współczesnych naukach o edukacji. W sposób trafny, a zarazem zwięzły określił poznanie naukowe w nauce o szkole na podstawie nauk o edukacji, humanistycznych i społecznych.
Z kart książki odczuwa się troskę Autora o autentyczny rozwój polskiej scholiologii oraz chęć przyjścia z pomocą nauczycielom w ich trudnym siewie.
Nauka o szkole... to godna uwagi monografia, jako książka konkretna, w pewnych partiach wcale niełatwa, nie jest ciężka i monotonna. Nie jest też ciasna, lecz urozmaicona i otwarta.
Nie można obejść się bez tej książki w kształceniu, dokształcaniu i doskonaleniu nauczycieli [...]".
prof. zw. dr hab. Kazimierz Denek