W naszej głowie nieustannie pojawia się mnóstwo myśli. Niektóre z nich sprzyjają działaniu i lepszemu samopoczuciu oraz dodają witalności, z kolei inne mogą ranić, obniżać samoocenę, zachęcać do wycofania. Dotyczy to również dzieci.
Jak rozpoznać, które myśli nam służą, a które nie? W jaki sposób dzięki myślom budować odporność psychiczną oraz życzliwą postawę wobec siebie i wobec innych? Na te pytania odpowiada książka „Na tropie podejrzanych myśli”.
Została ona napisana z myślą o dzieciach w wieku 9–13 lat. W tym wieku utrwalają się przekonania dotyczące siebie, innych ludzi i świata. Dzieci zaczynają coraz surowiej myśleć o sobie, opatrując siebie etykietami: „jestem głupi”, „do niczego się nie nadaję”, „nikt mnie nie lubi”.
Ćwiczenia zawarte w książce, oparte na technikach terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii akceptacji i zaangażowania,[KM1]pomogą dziecku uwolnić się od myśli, które mu nie służą, by budować obraz siebie w sposób życzliwy i pomocny.
Bohaterowie książki mają do rozwiązania sześć zagadek związanych z podejrzanymi myślami.
Myśli te stanęły na drodze dzieci, utrudniając im realizację pasji i budowanie relacji.
Przyłączając się do biura detektywistycznego Maksa i Toli, twoje dziecko:
nauczy się zauważać swoje myśli i rozpoznawać ich rodzaje;
- zrozumie, czym są myśli i co można z nimi zrobić, by czuć się lepiej;
- przestanie podążać za niepomocnymi myślami;
- rozwinie samowspółczucie oraz nauczy się akceptować siebie i innych;
- rozwinie elastyczność psychologiczną niezbędną do budowania odporności psychicznej;
- wzmocni swoją samoocenę.