Multi Level Marketing

Aron Axel Wadlewski
Multi Level Marketing
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Autor monografii podejmuje problematykę sukcesu biznesowego w kontekście działalności biznesowej polegającej na współpracy z firmami z branży Multi Level Marketingu (MLM). W pracy szczegółowo wyjaśniono istotę MLM. Autor monografii w sposób kompleksowy dokonuje analizy koncepcji MLM, uwzględniając zarówno aspekty teoretyczne, jak i empiryczne. W pracy podkreślono złożoność i wielowymiarowość problematyki sukcesu rynkowego oraz zidentyfikowano główne czynniki, które mogą mieć wpływ na możliwość osiągnięcia sukcesu w działalności MLM. Inspirującym modelem identyfikującym grupy takich czynników okazał się model czterolistnej koniczyny R. Kozielskiego, skupiający się na obszarach takich jak odkrywanie możliwości biznesowych, tworzenie konceptów i modeli biznesu, podnoszenie sprawności operacyjnej oraz kreowanie kultury organizacyjnej i przywództwa.

Monografia stanowi połączenie analizy teoretycznej i empirycznej, gdzie teoria czerpie z dostępnej literatury przedmiotu, zarówno polskiej jak i międzynarodowej, natomiast część empiryczna opiera się na badaniach ilościowych i jakościowych. W pracy wykorzystano tzw. triangulację metodologiczną. Badania ilościowe zostały przeprowadzone na grupie 352 przedsiębiorców, którzy prowadzą działalność biznesową w oparciu o model MLM. Z kolei badania jakościowe miały charakter wywiadów swobodnych z ważnymi przedstawicielami sprzedaży bezpośredniej i MLM w Polsce.

Praca posiada walory aplikacyjne. Stanowi cenne źródło informacji dla osób rozważających rozpoczęcie działalności MLM, oferując wiedzę na temat czynników, które mogą wpływać na ich wyniki rynkowe.

Podziękowania 7
Wstęp 9
Rozdział 1. Istota i znaczenie MLM 17
1.1. Istota Multi Level Marketingu 17
1.1.1. Marketing jako koncepcja zarządzania firmą zorientowaną na satysfakcję klienta 17
1.1.2. MLM a marketing bezpośredni 22
1.1.3. MLM a sprzedaż bezpośrednia 26
1.1.4. Definicja MLM 29
1.1.5. Istota MLM 34
1.1.6. Zakres MLM 36
1.2. Geneza powstania Multi Level Marketingu 37
1.2.1. Powstanie Multi Level Marketingu 37
1.2.2. Rozwój sprzedaży bezpośredniej 39
1.2.3. Rozwój marketingu sieciowego 39
1.2.4. Rozwój sieci detalicznych 41
1.2.5. Powstanie pierwszych programów marketingowych 41
1.2.6. Powstanie pierwszych firm MLM 42
1.2.7. Ekspansja firm MLM 44
1.2.8. Rynek europejski 44
1.2.9. Rynek światowy 45
1.3. Kontrowersje wokół Multi Level Marketingu 45
1.3.1. MLM a piramida finansowa 45
1.3.2. Schemat Ponziego 46
1.3.3. Piramida finansowa 47
1.3.4. Piramida finansowa a schemat Ponziego 49
1.3.5. Regulacje prawne 51
1.3.6. MLM a piramida finansowa 52
1.3.7. Test Koscota 55
1.3.8. Ochrona branży MLM 56
Rozdział 2. Determinanty sukcesu biznesowego 59
2.1. Problematyka sukcesu rynkowego 60
2.1.1. Analiza sukcesu rynkowego organizacji 60
2.1.2. Analiza sukcesu w działalności MLM 62
2.1.3. E – employees (pracownicy) 64
      1. S – self-employed (samozatrudnieni) 67
      2. I – investors (inwestorzy) 68
      3. B – business owners (właściciele biznesów) 68
      4. Franchising 70
      5. Model MLM 71
      6. Kwadrant przepływu pieniędzy 75
2.2. Działalność gospodarcza MLM 78
      1. MLM jako model biznesu 78
      2. Plany marketingowe firm MLM 80
      3. Plan Uni-level 82
      4. Plan schodkowy 84
      5. Plan binarny 85
      6. Plan matrycowy 88
      7. Plan hybrydowy i access marketing 90
      8. Wdrożenie planu marketingowego 91
2.3. Źródła sukcesu organizacji 92
      1. Architektura czterolistnej koniczny 92
      2. Okno możliwości biznesowych 94
      3. Koncept i model biznesu 95
      4. Sprawność operacyjna 97
      5. Kultura organizacyjna i przywództwo 99
      6. Kultura organizacyjna i przywództwo – perspektywa MLM 102
Rozdział 3. Determinanty sukcesu biznesowego w branży MLM w świetle badań empirycznych 105
3.1. Cel i metodyka badań 106
      1. Proces realizacji badań 106
      2. Cele badania 108
      3. Pytania badawcze 108
      4. Hipotezy 109
      5. Metodyka badań 111
      6. Sposób doboru próby badania ilościowego 111
      7. Przebieg badań ilościowych 112
      8. Przebieg badań jakościowych 113
      9. Eksperci 113
3.2. Analiza materiału empirycznego 114
      1. Charakterystyka respondentów w badaniach ilościowych 114
      2. Analiza wyników badania 117
      3. Operacjonalizacja zmiennych 139
      4. Weryfikacja hipotez badawczych 140
      5. Ograniczenie badania 147
3.3. Wnioski 148
Zakończenie 155
Bibliografia 157
Spis tabel 165
Spis rysunków 167
Załączniki 169
Data wydania: 2025-02-28
ISBN: 978-83-8331-612-3, 9788383316123
Wydawnictwo: WUL - Wyd. Uniwersytetu Łódzkiego
Seria: Marketing (UŁ)
Stron: 182
dodana przez: Vernau

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Multi Level Marketing aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Multi Level Marketing. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2025 nakanapie.pl