Spis Treści : Spis treści Wprowadzenie Rozdział I • Stan badań jako zbiór hipotez A) Krótka charakterystyka stanu badań B) Hipotetyczny status wiedzy zastanej (stanu badań) C) Mówione i pisane: zbiór hipotez Rozdział II • Czy istnieją dwa odrębne „języki”: mówiony i pisany? A) Wątpliwości wobec głównych pojęć B) Język? Odmiana? Styl? Wersja? Realizacja? Rozdział III • W sidłach opozycji – uwagi o metodologii A) Przeciwstawianie: metoda stwarzania fikcji, fikcja metody B) O tym, co typowe, zwykłe i normalne Rozdział IV • Substancja tego, co mówione, i tego, co pisane A) Liniowość pisanego – czasowość mówionego? B) Trwałość pisanego – ulotność mówionego? C) Pograniczność – idea zbędna Rozdział V • Język? mówiony, język? pisany A) Cechy leksykalne i gramatyczne „języka mówionego i pisanego” B) Dialogowość mówionego – monologowość pisanego? C) Metakomunikat w komunikatach mówionych i pisanych Rozdział VI • Działanie A) Odruch mowy (spontaniczność) B) Sytuacyjność: język w sytuacji, sytuacja w języku C) Pisanie jako praca, mówienie jako bezwysiłek (niewysiłek) Rozdział VII • Użycie A) Odpowiedzialność, ważność, błahość mówionego i pisanego B) Korekta do poprawki C) Komunikacja mówiona i pisana ...