Pierwsza książka o modzie w okupowanej Francji i jej wpływie na modę w ówczesnej Polsce. Autor, na podstawie bogatej literatury i źródeł (m.in. artykułów prasowych, dokumentów, wspomnień), przystępnie ukazuje zapomniany świat mody i elegancji funkcjonujący we Francji mimo trwającej wojny i okupacji – ówczesne kolekcje mody i lansowane kreacje, aktywność domów mody, prasę i reklamę, katalogi i pokazy mody, modę różnych grup społecznych, używane perfumy i kosmetyki oraz wpływ wydarzeń wojennych na zmiany w modzie. W barwnej narracji nie pomija także tła społecznego, życia kulturalno-towarzyskiego prowadzonego w czasie wojny, a później okupacji niemieckiej. Prezentuje też inspirowaną przez Francję modę w Polsce okresu okupacji (w Generalnym Gubernatorstwie) oraz wpływ „zapomnianej” mody lat okupacji na okres powojenny. Atrakcyjną i integralną częścią publikacji jest estetyczne wnętrze oraz ponad 350 kolorowych ilustracji m.in. z ówczesnej prasy, katalogów, zbiorów muzealnych i prywatnych, bezpośrednio powiązanych z omawianymi kolekcjami, kreacjami czy projektantami.