Istnieje bezpośrednia zależność między jakością relacji międzyludzkich w przedsiębiorstwie a jego efektywnością i sukcesem. Przyjmując to założenie, autorzy - doświadczeni zawodowi konsultanci do spraw mediacji - przedstawiają najważniejsze koncepcje z dziedziny mediacji pracowniczej oraz rozstrzygania konfliktów w organizacjach. Wskazują, w jaki sposób można rozwiązać skomplikowane problemy w relacjach międzyludzkich i odbudować stosunki oparte na wzajemnym poszanowaniu i harmonijnej współpracy, omawiając:
- przyczyny powstawania konfliktów w miejscu pracy,
- zalety mediacji, zasady jej funkcjonowania, przebieg procesu
- umiejętności komunikacyjne przydatne przy rozwiązywaniu konfliktów
- skuteczne sposoby rozstrzygania sporów między pracownikami, z klientami itp. dla osób na stanowiskach kierowniczych
- techniki służące doskonaleniu komunikacji i negocjacji na wszystkich poziomach zarządzania, a także poprawie jakości relacji z kontrahentami
- przykłady typowych mediacji w zakładzie pracy wśród pracowników, kierowników, zespołów i kadry zarządzającej oraz własne doświadczenia z prowadzenia mediacji w sporach międzyludzkich i w wypadku skarg.
Dzięki prezentacji metod i procesów mediacyjnych oraz licznych studiów przypadków, przewodnik ten skutecznie pomoże w rozwiązywaniu konfliktów na wszystkich poziomach: nieporozumień między pojedynczymi osobami, niesnasek w zespole, a nawet sporów w zarządzie. Przydatny będzie zarówno specjalistom w dziedzinie mediacji, jak i pracownikom działów personalnych i osobom odpowiedzialnym za politykę i strategię organizacyjną.
- przyczyny powstawania konfliktów w miejscu pracy,
- zalety mediacji, zasady jej funkcjonowania, przebieg procesu
- umiejętności komunikacyjne przydatne przy rozwiązywaniu konfliktów
- skuteczne sposoby rozstrzygania sporów między pracownikami, z klientami itp. dla osób na stanowiskach kierowniczych
- techniki służące doskonaleniu komunikacji i negocjacji na wszystkich poziomach zarządzania, a także poprawie jakości relacji z kontrahentami
- przykłady typowych mediacji w zakładzie pracy wśród pracowników, kierowników, zespołów i kadry zarządzającej oraz własne doświadczenia z prowadzenia mediacji w sporach międzyludzkich i w wypadku skarg.
Dzięki prezentacji metod i procesów mediacyjnych oraz licznych studiów przypadków, przewodnik ten skutecznie pomoże w rozwiązywaniu konfliktów na wszystkich poziomach: nieporozumień między pojedynczymi osobami, niesnasek w zespole, a nawet sporów w zarządzie. Przydatny będzie zarówno specjalistom w dziedzinie mediacji, jak i pracownikom działów personalnych i osobom odpowiedzialnym za politykę i strategię organizacyjną.