W książce w sposób systematyczny przedstawiono problematykę marketingu jednostek przestrzenno-administracyjnych oraz zakres i sposoby wykorzystania koncepcji marketingowych w odniesieniu do strategii rozwoju miast i regionów.
Autor kompleksowo omawia:genezę i warunki rozwoju marketingu terytorialnego,proces budowania strategii marketingowej jednostek osadniczych,różne aspekty koncepcji produktu w marketingu terytorialnym,kwestię tworzenia wizerunku miast i regionów,wzajemną relację między marketingiem przedsiębiorstwa a marketingiem regionu,znaczenie różnych form powiązań partnerstwa w relacjach miast i regionów z otoczeniem,rolę targów w aktywizacji lokalnych środowisk gospodarczych,instrumenty marketingowe miast i regionów zorientowane na pozyskiwanie inwestorów zagranicznych.Adresaci: Publikacja jest przeznaczona dla pracowników samorządowych i radnych, pracowników sektora publicznego, menedżerów i innych osób zainteresowanych propagowaniem podejścia marketingowego w praktyce funkcjonowania samorządów terytorialnych. Książka może również wzbogacić bibliotekę pracowników naukowych, studentów i doktorantów zajmujących się problemami wdrożenia podejścia marketingowego w zarządzaniu terytorialnymi jednostkami samorządowymi.
Autor kompleksowo omawia:genezę i warunki rozwoju marketingu terytorialnego,proces budowania strategii marketingowej jednostek osadniczych,różne aspekty koncepcji produktu w marketingu terytorialnym,kwestię tworzenia wizerunku miast i regionów,wzajemną relację między marketingiem przedsiębiorstwa a marketingiem regionu,znaczenie różnych form powiązań partnerstwa w relacjach miast i regionów z otoczeniem,rolę targów w aktywizacji lokalnych środowisk gospodarczych,instrumenty marketingowe miast i regionów zorientowane na pozyskiwanie inwestorów zagranicznych.Adresaci: Publikacja jest przeznaczona dla pracowników samorządowych i radnych, pracowników sektora publicznego, menedżerów i innych osób zainteresowanych propagowaniem podejścia marketingowego w praktyce funkcjonowania samorządów terytorialnych. Książka może również wzbogacić bibliotekę pracowników naukowych, studentów i doktorantów zajmujących się problemami wdrożenia podejścia marketingowego w zarządzaniu terytorialnymi jednostkami samorządowymi.