"Rozważania podjęte przez zespół autorski książki obejmują istotne, a zarazem aktualne zagadnienia dotyczące marketingu na rynku międzynarodowym, w tym: * uwarunkowania marketingu międzynarodowego (internacjonalizacja przedsiębiorstw i otoczenie kulturowe, procesy integracji europejskiej, regulacje rynkowe w wybranych branżach, transfer technologii); * instrumenty marketingu międzynarodowego (wykorzystywanie wizerunku kraju pochodzenia, kształtowanie marek, działania public relations, strategie przedsiębiorstw w międzynarodowym marketingu usług, nowoczesne metody badań segmentacyjnych, systemy informacji marketingowych, marketing wewnętrzny); * najnowsze tendencje w marketingu międzynarodowym (wpływ Internetu na działania marketingowe, umiędzynarodowienie zakupów przedsiębiorstw działających na rynkach zagranicznych, rosnące znaczenie społecznej odpowiedzialności przedsiębiorstw i respektowania praw człowieka). Problematyka poszczególnych rozdziałów odzwierciedla zainteresowania i doświadczenia badawcze oraz dydaktyczne jej autorów, pracowników Instytutu Międzynarodowego Zarządzania i Marketingu w Kolegium Gospodarki Światowej SGH (jedynym wyjątkiem jest przedstawicielka praktyki, blisko współpracująca z Instytutem). Redaktorem naukowym książki jest dyrektor Instytutu MZiM, prof. dr hab. Elżbieta Duliniec. Książka jest przeznaczona dla studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych w uczelniach ekonomicznych oraz szkołach biznesu, a także dla słuchaczy studiów podyplomowych. Może być również przydatna dla praktyków działających na rynku międzynarodowym. Lektura książki pomoże uzupełnić i uaktualnić wiedzę z zakresu marketingu na rynkach zagranicznych oraz biznesu międzynarodowego."