W książce autorka przedstawia problematykę marketingu na rynkach zagranicznych na tle procesów internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz analizy międzynarodowego otoczenia marketingu, w kontekście europejskim i globalnym. Przede wszystkim szczegółowo omawia uwarunkowania kulturowe marketingu międzynarodowego. Najważniejszym wątkiem rozważań jest analiza zakresu standaryzacji i adaptacji marketingu na różnych rynkach narodowych. Objęto nią decyzje strategiczne dotyczące form wejścia przedsiębiorstw na poszczególne rynki oraz odnoszące się do produktów i ich marek, kanałów dystrybucji, promocji i cen. Niezbędnych informacji w tym zakresie dostarczają badania marketingowe, których specyfikę w odniesieniu do rynków zagranicznych autorka wyjaśnia w publikacji. Ponadto omawia implikacje tzw. efektu kraju pochodzenia oraz wybrane problemy organizacji marketingu międzynarodowego w przedsiębiorstwach. Książka jest przeznaczona dla studentów uczelni ekonomicznych oraz szkół biznesu zainteresowanych problematyką zarządzania, marketingu, a także zagadnieniami międzynarodowych stosunków ekonomicznych. Może być również przydatna praktykom gospodarczym działającym w otoczeniu międzynarodowym. KSIĄŻKA OTRZYMAŁA NAGRODĘ MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ I SPORTU