Market

Jerry Aldridge
Market
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

"The Market" addresses one of the most controversial answers to the question, 'how is social order possible?' Ever since Adam Smith conceived the idea of an 'invisible hand', advocates of the market have argued that social cohesion, material prosperity and political vitality are best achieved not by central control and planning but by laissez-faire - the policy of non-intervention. In this book, Alan Aldridge guides readers through the complex interplay between analysis, description and ideology that characterizes social theorizing on the market. A distinctive feature of "The Market" is its emphasis on the role of culture in shaping the social reality of markets as perceived and experienced by people participating in them. Ideologies examined include: Market fundamentalism - the conviction that free markets are universally beneficial; Market populism - the assertion that the free market reflects the democratic will of the people; Economic 'man' - the notion that the main motive of our actions is to maximize our personal advantage; Globalism - the claim by neo-liberals that the global expansion of markets is irresistible, making political action irrelevant. "The Market" will be essential reading for students and researchers interested in the sociology of economic life, economic sociology and political economy.
Data wydania: 2005
ISBN: 978-0-7456-3223-0, 9780745632230
Język: angielski
Wydawnictwo: Polity Press

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Market aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Market. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl