Letterpress

D. Jury
Letterpress
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Contemporary graphic designers, particularly those who have grown up with the computer playing an all-pervasive role in their work, are now discovering the potential of letterpress for its unique visual and tactile impact, made possible (in contrast to digital type) by its physical presence on the page. In parallel to the proliferation of digital typefaces and the dominance of computer typesetting and printing in trade publishing today, new, private letterpress publishers are on the increase. The principal reason for the re-emergence of letterpress as a potent medium in this new millennium is its creative potential, making it possible to express ideas and encouraging a more thoughtful, more intelligent use of type. This book celebrates the diversity of the original work being produced by graphic designers and typographers using letterpress around the world. It examines US and European private presses, top international graphic designers working with letterpress, how letterpress is being used as a commercial medium in developing countries and the continuing new developments in letterpress technology. This is a timely book designed to support the trend for non-computer design techniq
Data wydania: 2004
ISBN: 978-2-88046-784-5, 9782880467845
Wydawnictwo: Rotovision

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Letterpress aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Letterpress. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat
© 2007 - 2024 nakanapie.pl