Książka jako towar książka jako znak

Marcin Rychlewski
Książka jako towar książka jako znak
Popraw tę książkę | Dodaj inne wydanie

Opis

Książka o rynku wydawniczym w Polsce ostatnich kilku lat. Stanowi zarys zagadnień i próbę wytyczenia kierunków, w których powinna podążać współczesna socjologia literatury. „Książka Marcina Rychlewskiego stanowi śmiałą i nowatorską próbę rewitalizacji tradycyjnej socjologii literatury, dostosowanej na potrzeby współczesnego rynku wydawniczego. [...] Do najciekawszych wątków książki należy zaliczyć redefinicję obiegów literackich (traktowanych jako ťobiegi książkoweŤ) oraz koncepcję odbiorcy, będącego zarazem empirycznym czytelnikiem, konsumentem, a nierzadko również internetowym recenzentem. Na uwagę zasługuje także analiza reklamowych not wydawniczych, stanowiących rodzaj interpretacji i będących jednocześnie swoistą manipulacją ze strony wydawców, kształtującą coś, co autor nazywa ťprerecepcjąŤ. Marcin Rychlewski wprowadza również dwa niezwykle kluczowe pojęcia: pasma przenoszenia i pasma estetycznego, wskazując na wzajemną korelację obydwu pasm w procesie kreowania sukcesu komercyjnego książki. Polemizuje ponadto ze słynną tezą Marshalla McLuhana o końcu ťepoki słowa drukowanegoŤ. Okazuje się, że jest wprost przeciwnie. Mimo że żyjemy w kulturze mediów elektronicznych, słowo drukowane nie zostało wcale całkowicie zdetronizowane” (prof. Bogumiła Kaniewska).
Data wydania: 2013
ISBN: 978-83-63434-11-3, 9788363434113
Wydawnictwo: Katedra Wydawnictwo Naukowe
Stron: 202

Autor

Marcin Rychlewski Marcin Rychlewski
Urodzony w 1972 roku w Polsce
Pracował w instytucie filologii polskiej uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu. Interesowały go związki pomiędzy literaturą, a sztuką awangardową, kulturą rocka oraz mechanizmami współczesnego rynku wydawniczego.

Pozostałe książki:

Absurdy PRL-u. Antologia ABSURDY PRL-U ANTOLOGIA TWARDA OPRAWA Absurdy PRL-u 2: Antologia Rewolucja rocka. Semiotyczne wymiary elektrycznej ekstazy Czarna księga humoru Gry damsko-męskie. Antyporadnik Kontrkultura Co nam z tamtych lat Książka jako towar książka jako znak Księga głupoty. Autentyki Kultura rozpadu Magia krajobrazu Polska liryka pejzażowa i malarstwo XIX oraz XX wieku Wartość tradycji. Szkice o sztuce, literaturze, muzyce i społeczeństwie Wielki kawalarz żydowski Zapiski semiotyczne
Wszystkie książki Marcin Rychlewski

Gdzie kupić

Księgarnie internetowe
Sprawdzam dostępność...
Ogłoszenia
Dodaj ogłoszenie
2 osoby szukają tej książki

Moja Biblioteczka

Już przeczytana? Jak ją oceniasz?

Recenzje

Coś mi się wydaje, że książka Książka jako towar książka jako znak aż się prosi o Twoją recenzję. Chyba jej nie odmówisz?
️ Napisz pierwszą recenzje

Moja opinia o książce

Cytaty z książki

O nie! Książka Książka jako towar książka jako znak. czuje się pominięta, bo nikt nie dodał jeszcze do niej cytatu. Może jej pomożesz i dodasz jakiś?
Dodaj cytat