Przyczyny powstawania konfliktów w miejscu pracy. Wpływ sytuacji konfliktowej na samopoczucie i efektywność pracy. Sposoby rozwiązywania konfliktów. Praktyczne sposoby utrzymywania zdrowych relacji z szefem, kolegą, klientem. Wybrane aspekty stylów przywódczych. Problem nadużycia władzy, przekraczania granic intymności. Skutki publicznej krytyki, zdradzania poufnych informacji, odmowy współpracy.Konflikty obecne są w każdej firmie, bez względu na charakter jej działalności. Publiczna krytyka, nadużycie władzy, odmowa współpracy czy usilne dążenie do zbytniej bliskości to tylko niektóre z tych przyczyn. Również uwarunkowania jednostkowe, takie jak styl przywództwa, płeć, wiek czy osobowość wpływają na kształt relacji w środowisku zawodowym.Dzięki lekturze tej książki dowiadujemy się jak powstają konflikty i jaki wywierają wpływ na nasze samopoczucie. Obok ciekawych przykładów i ćwiczeń pomocnych w analizie własnego stylu rozwiązywania konfliktów, czytelnik odnajdzie tu również opis praktycznych strategii efektywnego komunikowania się z przełożonym, współpracownikami i klientami.Pozycja może być przydatna w różnorodnych środowiskach zawodowych, m.in. w przemysłowym, medycznym, edukacyjnym, a także w organizacjach społecznych i służbach publicznych, a więc wszędzie tam, gdzie mamy do czynienia z drugim człowiekiem.Dr Robert Edelman jest znanym psychologiem klinicznym, autorem wielu publikacji, oraz doświadczonym konsultantem psychologii stresu organizacyjnego.